معضلات تفاوت حقوق کارمندان رسمی و قراردادی

عضو کمیسیون عمران مجلس متقد است در بیست سال گذشته در کشور به سازمان امور اداری و استخدامی بی توجهی شد و دستگاههای دولتی شروع کردن به جذب نیرو در قالب نیروهای شرکتی و دلیلش آن هم این بود که دولت به ما اجازه نمی دهد نیروی جدید استخدام کنیم.

به گزارش تحریریه، علیرضا پاک فطرت عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آنها می‌گفتند چون دولت اجازه نمی دهد پست‌های خالی را پر کنید و اجازه استخدام قانونی را نمی دهد اقدام به جذب نیروهای شرکتی می‌کنیم و وقتی این افراد در قالب نیروهای شرکتی جذب می شوند مراحل گزینش را طی نمی کنند.

این نماینده مجلس یازدهم افزود: افرادی که به این وسیله بر سر کار می‌آیند معمولا بر اساس رابطه مشغول به کار می‌شوند و با استفاده از این شیوه جنس ضعیف ترین افراد را استخدام می کنیم.

پاک فطرت اظهار کرد: این افراد وقتی که وارد سیستم اداری شدند شروع به کارشکنی می کنند.

رئیس مجمع نمایندگان استان فارس خاطر نشان کرد: این افراد از حقوق های مناسبی نیز برخوردار نیستند و حفوق خودشان را با حقوق کارکنان رسمی مقایسه و دچار بی‌انگیزگی شده و در مسیر اعطای مجوزها خلل ایجاد می‌کند.

این نماینده مجلس یازدهم تاکید کرد: این مشکلات و موانع باعث شد که مجلس به این مسئله ورود و قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار را تصویب کند.
پاک فطرت در ادامه گفت: امیدواریم که تصویب این قانون در سال فقط در حد شعار باقی نماند تا بتوانیم مقداری تولید و بخش خصوصی را تکان دهیم و به این وسیله باعث رونق تولید در کشور شویم.

منبع: برنا

پایان/

۳۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
کد خبر: 18380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =