خودرو با دست فرمون کنونی خودروسازان ارزان نمی‌شود | واردات، نسخه تنظیم بازار خودرو

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس واردات خودرو را تنها راهکار تنظیم بازار دانست و گفت: هرچند ادعا می‌شود که خودروسازان زیرساخت لازم برای تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو را دارند اما در واقعیت این شرکت‌ها فقط ۹۰۰ هزار دستگاه تولید کردند و از آنجا که نیاز بازار حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار دستگاه است با کمبود حدود ۵۰ درصدی عرضه، تنظیم بازار ممکن نیست.

به گزارش تحریریه، سیدجواد حسینی کیا نماینده مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از گرانی خودرو، گفت: در شرایط کنونی فقط واردات خودرو بازار را تنظیم می‌کند و درصورت بی توجهی به این مهم و با دست فرمون کنونی خودروسازان، بهای این کالا نه تنها کاهشی نمی‌شود بلکه سیر صعودی آن نیز تداوم خواهد داشت.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه برای تنظیم بازار چاره‌ای جز واردات مدیریت شده وجود ندارد، افزود: در حال حاضر عرضه و تقاضا خودرو متناسب نیست و تولید خودروسازان نیاز بازار را تامین نمی‌کند.

وی اضافه کرد: هرچند ادعا می‌شود که خودروسازان زیرساخت لازم برای تولید یک میلیون و 500 هزار دستگاه خودرو را دارند اما در واقعیت این شرکت‌ها فقط 900 هزار دستگاه تولید کردند و از آنجا که نیاز بازار حدود یک میلیون و 700 هزار دستگاه است با کمبود حدود 50 درصدی عرضه، تنظیم بازار ممکن نیست؛ برای جبران کمبود خودرو در بازار باید واردات انجام شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: متاسفانه هزینه بالاسری خودروسازان زیاد است در نتیجه تولید آن‌ها با زیان همراه بوده و این موضوع موجب می‌شود که این شرکت‌ها تمایلی برای افزایش تولید نداشته باشند حال آنکه به جای کاهش تیراژ تولید باید برای کاهش هزینه‌های مازاد برنامه‌ریزی شود.

منبع: خانه ملت

پایان/

۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰
کد خبر: 18408

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 8 =