چرا طلا بهترین سرمایه گذاری است؟

صندوق بین المللی پول می گوید طبق تجربه تاریخی اکنون طلا بهترین سرمایه گذاری است

به گزارش تحریریه، صندوق بین المللی پول در برآورد چشم انداز اقتصادی جهان برای سال ۲۰۲۲ که در ماه آوریل منتشر ساخت پیش بینی کرد که به دلایلی سیاست و اقتصادی فلزات گرانبها در سال ۲۰۲۲ به میزان ۵.۸ درصد و در سال ۲۰۲۳ به میزان ۲.۱ درصد افزایش یابد. به نظر می رسد این پیش بینی نسبتاً ضعیف باشد.

اما نکاتی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود.

شایان ذکر است که طلا نه تنها در دوره‌های رکود تورمی شدید - یعنی زمانی که اقتصاد وارد رکود می‌شود و تورم همچنان به رشد خود ادامه می‌دهد - عملکرد خوبی دارد، بلکه در دوره‌های بحران اعتماد یعنی زمانی که سرمایه‌گذاران معمولاً به دنبال امنیت هستند، عملکرد خوبی دارد.

بزرگترین خطرات برای اقتصاد جهانی امروز، همانطور که توسط صندوق بین المللی پول شناسایی شده است، ممکن است در سه نکته کلیدی زیر خلاصه شود.

نرخ‌های بهره بالاتر ممکن است بار اضافی بر بودجه‌های دولت وارد کند و منجر به مشکلات بدهی گسترده و خروج سرمایه، به‌ویژه از بازارهای نوظهور شود.

درگیری در اوکراین احتمال تنش های اجتماعی گسترده تر را در نتیجه افزایش هزینه های بنزین و غذا و همچنین در واکنش به بحران انسانی افزایش داده است.

طبق نمودار زیر قیمت طلا در طول رکود تورمی دهه ۱۹۷۰ به شدت افزایش یافت.

A chart showing the gold bull market in the 1970s

همچنین این خطر وجود دارد که اقتصاد جهان به طور دائم به بلوک های ژئوپلیتیکی جدید تقسیم شود و چارچوب مبتنی بر قوانین را که از زمان جنگ جهانی دوم تنظیم کرده است، بی ثبات کند.

a chart showing gold price rallies during period of economic and financial crisis

تاریخ نشان داده است که پس از ورشکستگی Lehman Brothers در سپتامبر ۲۰۰۸، قیمت طلا بیش از ۱۵۰ درصد افزایش یافت. این موضوع باعث یک بحران مالی جهانی و یک بحران بدهی حاکمیتی منطقه یورو بین سال های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۱ شد.

طلا همچنین در طول جنگ تجاری ۲۰۱۸ بین چین و ایالات متحده که منجر به کندی اقتصاد جهانی شد، واکنش درخشانی نشان داد. افزایش قیمت طلا با شیوع کووید-۱۹ در مارس ۲۰۲۰ بیشتر شد.

بنابراین سرمایه گذاران باید بار دیگر به خاطر داشته باشند که در زمان مشکلات اقتصادی و مشکلات مالی، طلا می تواند به عنوان بهترین بیمه برای محافظت از ثروت آنها در نظر گرفته شود.

پایان/

۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۱
کد خبر: 18419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 0 =