کاهش ارزش بازار سهام چین و وال‌استریت

ارزش سهام‌ها در بازار سهام آسیا و بازارهای چین و وال استریت کاهش یافت و قیمت نفت ۳ درصد افت کرد.

به گزارش تحریریه، به نقل از سی ان بی سی، روز دوشنبه شاخص هنگ سنگ هنگ کنگ ۳.۲۵ درصد سقوط کرد در حالی که شاخص تکنولوژی هنگ سنگ ۳.۶۲ درصد کاهش یافت. سهام‌های شرکت ویدیویی چینی بیلی بیلی ۴.۳۶ درصد در هنگ کنگ و سهام علی بابا در فهرست هنگ کنگ ۴.۳۳ درصد سقوط کرد. شنژن ۳.۲۶ درصد و کامپوزیت شانگهای ۲.۶۶ درصد کاهش یافت.

 تعجب آور نیست که بازار نگران وضعیت کووید باشد زیرا این وضعیت به وضوح بر فعالیت اقتصادی تأثیر می گذارد. استراتژیست ارشد سهام آسیا و اقیانوسیه در گلدمن ساکس، گفت: این وضعیت بر پتانسیل درآمد بسیاری از بخش‌های بازار سهام تأثیر می‌گذارد. چین با وجود محدودیت‌های شدید در بزرگ‌ترین شهر خود، شانگهای، در تلاش برای مهار بدترین شیوع خود بوده است. آخر هفته، پایتخت پکن، هشدار داد که این ویروس حدود یک هفته است که در حال شیوع است و اعلام شد که حمایت‌های سیاسی زیادی به ویژه در هزینه‌های زیرساختی در راه است به همین دلیل بازار روی مسائل کوتاه مدت در رابطه با کووید بسیار متمرکز شده است.

 شاخص نیک کی ۲۲۵ ژاپن درصد و تاپیکس۱.۳۳ درصد کاهش یافت. با گزارش بلومبرگ از اینکه ممکن است شرکت رنو بخشی از سهام خود را در شرکت ژاپنی نیسان بفروشد تا روی خودروهای الکتریکی تمرکز بیشتری داشته باشد، سهام های نیسان ۴.۸۲ درصد سقوط کرد. در کره جنوبی، کاسپای ۱.۴۵ درصد و کاسداک ۲.۰۹ درصد کاهش یافت. سهام های هیوندای موتور پس از گزارش این شرکت از افزایش ۱۶.۸ درصد در سود خالص سه ماهه اول در مقایسه با مدت مشابه در سال ۲۰۲۱، نزدیک به ۲ درصد افزایش یافت. بازارهای استرالیا و نیوزلند روز دوشنبه تعطیل هستند.

بهای معاملات آتی سهام ایالات متحده پس از فروش روز جمعه که میانگین صنعتی داوجونز بیش از ۹۰۰ واحد سقوط کرد، اندکی کاهش یافت. اس اند پی ۵۰۰ با ۲.۸ درصد کاهش در ۴۲۷۱.۷۸ بسته شد که بدترین روز از ماه مارس تاکنون بود. کامپوزیت نزدک با ۲.۶ درصد کاهش به ۱۲۸۳۹.۲۹ واحد رسید. ام اس سی آی جامع ترین شاخص سهام آسیا و اقیانوسیه ۲.۱۷ درصد کاهش یافت.

 در بخش داده های اقتصادی، سنگاپور گزارش داد که نرخ تورم اصلی در ماه مارس در مقایسه با سال گذشته ۲.۹ درصد افزایش یافته که سریع ترین نرخ در طول یک دهه گذشته است. مقامات گفتند که این افزایش به دلیل تورم بالاتر مواد غذایی و خدمات بوده است. نظرسنجی رویترز از تحلیل گران پیش بینی کرد که تورم اصلی تا ۲.۴ درصد رشد خواهد کرد.

روز دوشنبه بهای معاملات آتی نفت خام آمریکا با ۳.۲۲ درصد کاهش با ۹۸.۷۸ دلار در هر بشکه معامله شد. قیمت شاخص بین المللی نفت خام برنت با ۳.۱۶ درصد کاهش به ۱۰۳.۲۸ دلار در هر بشکه رسید. گفته می شود که وضعیت کووید چین، تولید ناخالص داخلی جهانی و جنگ در اوکراین همه متغیرهایی هستند که بر چشم انداز قیمت نفت تأثیر می گذارند. همه این عوامل وجود دارد که با عرضه و تقاضای معمولی متفاوت است.

شاخص دلار آمریکا در برابر سبدی از همتایان خود، در ۱۰۱.۳۲۱ بود. ین ژاپن آخرین بار با ۱۲۸.۵۴ در هر دلار معامله شد و هفته گذشته از سطح ۱۲۹ عبور کرد. دلار استرالیا به ۰.۷۱۶۱ دلار رسید که اندکی نسبت به هفته گذشته کاهش داشت.

منبع: ایبنا

پایان/

۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۵
کد خبر: 18513

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 5 =