جولان تورم و فقر در انگلیس

تورم بی سابقه در کنار بالا رفتن بهای قبض انرژی در انگلیس هزینه های زندگی را برای ده ها میلیون شهروند انگلیسی به شدت افزایش می دهد و موجب می شود میلیون ها نفر در این کشور به زیر خط فقر کشیده شوند.

به گزارش تحریریه شبکه خبری «الجزیره» قطر در گزارشی درباره اقتصاد انگلیس نوشت، با افزایش سرسام آور قیمت برق و گاز، قبض های پرداختی سنگینی در انتظار خانواده های انگلیسی است.

این موضوع میلیون ها شهروند انگلیسی را تهدید به ورود به زیر خط فقر در زمینه انرژی می کند. بیش از ۲۲ میلیون خانواده انگلیسی شاهد افزایش هزینه انرژی به مقدار ۷۵۰ تا ۸۰۰ دلار در سال خواهند بود.

افزایش قیمت انرژی اکنون به بزرگترین گرفتاری مردم انگلیس تبدیل شده است. 

Glasgow woman fundraising to create care package for city's homeless this  winter - Glasgow Live

به نوشته الجزیره، در گزارشی که از سوی موسسه (Citizens Advice) منتشر گردید، پیش بینی شده است که با آغاز ماه اکتبر آینده هزینه انرژی بار دیگر افزایش یابد و ۱۴.۵ نفر در انگلیس دیگر قادر به پرداخت هزینه های گاز و برق نخواهند بود.

برپایه این گزارش، موسسه (Resolution Foundation) هم پیش بینی کرد شرایط فوق سبب می شود که یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن از مردم انگلیس در سال آینده با خطر فقر شدید روبرو می شوند. بیش از ۵۰۰ میلیون تن از این افراد کودک هستند. 

طبق گزارش این شبکه خبری، بانک مرکزی انگلیس پیش از این نسبت به شوک هایی که اقتصاد انگلیس را هدف قرار خواهند داد، هشدار صادر کرد و بیان داشت این موضوع سبب کاهش نرخ رشد در سال های آینده خواهد شد.

برپایه پیش بینی بانک مرکزی تورم طی سال جاری در انگلیس به رقم ۸ تا ۱۰ درصد خواهد رسید که طی ۵۰ سال گذشته بی سابقه بوده است.

پایان/

۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۳
کد خبر: 18516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =