روند افزایش تولید نفت و گاز آمریکا ادامه می‌یابد

وزیر انرژی ایالات متحده از ادامه روند افزایش تولید نفت خام و گاز طبیعی ایالات متحده آمریکا خبر داد.

به گزارش تحریریه، به نقل از خبرگزاری رویترز، جنیفر گرانهولم روز دوشنبه (پنجم اردیبهشت‌ماه) اعلام کرد تولید نفت و گاز ایالات متحده در حال افزایش است و برای جبران روزانه یک تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه‌ای نفت که در پی تهاجم روسیه به اوکراین از بازار خارج شده است، این روند ادامه می‌یابد.

وی افزود: افزایش عرضه نفت خام آمریکا به بازار حدود یک میلیون بشکه در روز خواهد بود. دولت آمریکا انتظار دارد تولید داخلی نفت خام این کشور در ماه‌های آینده افزایش یابد و به تثبیت قیمت‌های نفت خام و بنزین کمک کند.

وزیر انرژی آمریکا درباره تأثیر آزادسازی نفت خام از ذخیره‌سازی‌های راهبردی بر شرایط بازارهای جهانی نفت خام گفت: این موضوع شاید از دلایلی است که شما شاهد کاهش قیمت‌ها هستید.

گرانهولم با بیان اینکه اگر اروپا واردات نفت خام روسیه را تحریم کند، بازارهای جهانی و داخلی نفت ممکن است واکنش نشان دهند، تصریح کرد: اگر آنها تصمیم بگیرند به نوعی تحریم نفت روسیه را در نظر گیرند، بی‌شک این موضوع بر قیمت نفت تأثیر خواهد گذاشت، زیرا این این موضوع سبب خروج بشکه‌های بیشتری از بازار نفت می‌شود.

وی گفت: مصرف‌کنندگان آمریکایی مایلند بعضی از این هزینه‌ها را متحمل شوند تا جهان موضع خود را در قبال روسیه سخت‌تر ‌کند، اما دولت بایدن می‌خواهد اطمینان حاصل کند می‌تواند هرگونه تأثیری را کاهش دهد، به‌ویژه برای افراد طبقه متوسط که به‌واقع درآمد پایین‌تری دارند.

منبع: شانا

پایان/

۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۵
کد خبر: 18559

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 1 =