پوتین با کسی شوخی ندارد؛ تهدیدهای پوتین عملی شد

گازپروم، شرکت دولتی گاز رسانی روسیه اعلام کرد که عرضه گاز به لهستان و بلغارستان را به دلیل پرداخت نکردن به روبل روسیه متوقف کرده است.

به گزارش تحریریه، صبح امروز گازپروم، شرکت دولتی گاز رسانی روسیه اعلام کرد که عرضه گاز به لهستان و بلغارستان را به دلیل پرداخت نکردن به روبل روسیه متوقف کرده است.

این اقدام روسیه سریعا با واکنش‌های اروپایی‌ همراه شد. بلومبرگ در همین راستا اعلام کرد که 10 کشور اروپایی قبول کردن که هزینه گاز روسی را به روبل پرداخت کنند.

شبکه المیادین به نقل از شرکت انرژی آلمان اعلام کرد که شاید در آینده هزینه گاز روسیه را به روبل پرداخت کنیم. اما نخست‌وزیر لهستان این اقدام روسیه را انتقامی از کشورش در پاسخ به تحریم‌ها اعلام کرد. پس از این اتفاق قیمت گاز در اروپا 16 درصد افزایش یافت.

به گفته تحلیلگران حوزه انرژی اروپا شاید بتواند برای چندین ماه با راه‌حل‌های موقت مقداری از مایحتاج گاز خود را از کشورهای دیگر تامین کند ولی در درازمدت بحران بسیار سختی دامن آنها را خواهد گرفت.

روزنامه گاردین در یادداشتی به پیامدهای احتمالی ناشی از پیروزی روسیه بر جنگ اوکراین پرداخته و معتقد است در صورت پیروزی روسیه در این جنگ، اروپا وارد عصر جدید از شکنندگی اقتصادی، امنیتی و بحران‌های اجتماعی خواهد شد. باید منتظر ماند دید آیا در پایان روسیه در این جنگ پیروز می‌شود و یا اروپا؟

منبع: مقاومت اسلامی نجبا

پایان/

۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۵
کد خبر: 18587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 9 =