۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۵
اهداف آمریکا از تعمیق بحران اوکراین

مقامات امنیتی روسیه اعتقاد دارند آمریکا به دنبال ایجاد فاجعه ای انسانی شبیه به سقوط هواپیما و یا انفجار یک مرکز عمومی در روسیه است تا میدان بازی افکار عمومی روسیه را علیه دولت حاکم بدست بگیرد.

تنش بین روسیه و آمریکا بیش از هر زمان دیگری به مرحله بحرانی رسیده است، موج تحریم های غرب یکی پس از دیگری نه تنها اقتصاد بلکه جامعه روسیه را مورد آسیب سنگین قرار می دهد، اما کارشناسان روس این معادله را برنامه کامل غرب برای آسیب زدن به روسیه نمی دانند.

روسیه قبل از جنگ دستور لغو بسیاری از مسیرهای پروازی و هواپیماها را صادر کرد و کمی بعد به صورت کلی پروازهای بین المللی (به جز بلاروس و چند مسیر خاص دیگر) پرواز مهمترین شرکت های هواپیمایی روسیه قطع شدند.

 مقامات امنیتی روسیه به این نتیجه رسیدند، آمریکا به دنبال ایجاد فاجعه ای انسانی شبیه به سقوط هواپیما و یا انفجار یک مرکز عمومی در روسیه است تا میدان بازی افکار عمومی روسیه را علیه دولت حاکم بدست بگیرد. 

 با وجود تمام حملات رسانه ای غربی ها علیه روسیه، تا کنون جامعه روسیه واکنش جدی نسبت به عملیات نیروهای مسلح در اوکراین نداشته و حتی موجی از حمایت های مردمی برای بازپس گیری سرزمین هایی که قبلا متعلق به روسیه بوده اند، ایجاد شده است.

از این رو آمریکا برای جریحه دار کردن احساسات عمومی مردم روسیه و مقصر نشان دادن دولت حاکم به دنبال ایجاد یک فاجعه انسانی است که تاثیر آن در افکار عمومی سنگین باشد، حادثه ای شبیه به سقوط هواپیما و یا انفجار در یک مرکز عمومی. دقیقا به همین علت روسیه پرواز های بین المللی و داخلی را با محدودیت های بسیار و سطح امنیتی بی سابقه اجرا می کند.

 وقتی آمریکا پس از ترور سردار سلیمانی در مقابل افکار عمومی ایران محکوم شد، فاجعه ای انسانی میدان بازی را تغییر داد. بی دلیل نیست که این روزها مستندهای زیادی در روسیه در مورد نقش آمریکا در فاجعه چرنوبیل پخش می شود.

جالب توجه این است که تمامی طرف های مقابل آمریکا در بحرانی ترین دوران خود دچار حوادث و فجایع انسانی گسترده شده اند و در نتیجه آن افکار عمومی کشور هدف به شدت تحت تاثیر قرار گرفته است.

پایان/
 

۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۵
کد خبر: 18628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 4 =