تغییر تاکتیک جنگی روسیه در اوکراین

افسران ارشد ارتش روسیه اعتقاد دارند که در اوکراین درگیر یک جنگ تمام عیار با ائتلاف غربی و ناتو هستند پس کاخ کرملین باید همه توان نظامی خود را بسیج کند.

به گزارش تحریریه، طبق گزارش رسانه ها از میدان های جنگ در اوکراین مدتی است که راهبرد کاخ کرملین در مورد جنگ تغییر کرده است. پس از ناکامی های نخستین ارتش روسیه به نظر می رسد رویکردهای جدید موجب کسب موفقیت هایی برای آن ها شده است. با اینحال برخی رسانه ها از نارضایتی ارتش مسکو از این تحولات سخن می گویند.

تارنمای روزنامه «مسکو تایمز» در گزارشی نوشت، ارتش روسیه از استراتژی جدید و محدود کننده ای که پوتین برای آن ها در مورد اوکراین تعیین کرده است، ناراضی است زیرا اعتقاد دارد هدف بزرگ یعنی تصرف کی‌یف را کنار گذاشته و بر هدف بسیار ساده تر حمله به دونباس در شرق این کشور متمرکز شده است.

مقامات ارتشی انگشت اتهام را به سوی نهادهای دیگر و در درجه اول شعبه اطلاعات خارجی FSB نشانه می روند و آن را به دلیل ارائه اطلاع نادرست به رئیس جمهور در مورد شرایط واقعی در داخل اوکراین که منجر به شکست شده است، مقصر می دانند.   

این گزارش بخشی از اتهام ها را به «سرگئی بسدا» یکی از روسای سرویس پنجم FSB وارد می آورد که اطلاعات سیاسی در مورد اوکراین را جمع آوری و تحلیل می کند.

اکنون ارتش روسیه معتقد است که محدود کردن اهداف اولیه جنگ یک خطای جدی است. آنها استدلال می کنند که روسیه نه با اوکراین، بلکه با ناتو می جنگد. بنابراین افسران ارشد به این نتیجه رسیده‌اند که ائتلاف غربی در حال مبارزه همه جانبه با کرملین از طریق تهیه تسلیحات پیشرفته‌تر است.

ارتش روسیه خواستار جنگ همه جانبه از جمله بسیج عمومی توان نظامی است.

ناامیدی به اندازه ای است که «الکساندر آروتیونوف» کهنه سرباز معروف گارد ملی، در یک درخواست ویدئویی از پوتین عنوان کرد «ولادیمیر ولادیمیرویچ عزیز، لطفا تصمیم بگیرید، آیا ما در حال جنگ هستیم یا بازی؟»

او خواستار تشدید حملات هوایی به زیرساخت های اوکراین برای پایان دادن به جنگ شد.

An Ambush on a Russian Tank Convoy Was Caught on Video | The National  Interest

کانال تلگرامی «FighterBomber» مرتبط با نیروی هوایی روسیه در ۱۲ آوریل در مورد ارسال تسلیحات ناتو به اوکراین چنین عنوان کرد: به طور طبیعی، ما واحدهای پدافند هوایی در مرز با اوکراین را بیشتر خواهیم کرد تا قلمرو خود را از تیررس موشک بالستیک پوشش دهیم. اما واضح است که کشورهای ناتو بسیار بیشتر از روسیه سلاح دارند.

نویسنده ابراز خوش‌بینی کرد که نیروی هوایی روسیه بتواند جریان تدارکات غرب را متوقف کند، اما هشدار داد که کسب پیروزی‌ های بیشتر از سوی اوکراین به طور قطع باعث استفاده از سلاح‌ های هسته‌ ای» علیه اهدافی در اوکراین خواهد شد.

طبق این گزارش، در ۲۲ آوریل مرحله دوم عملیات ویژه با هدف کنترل کامل بر دونباس و جنوب اوکراین آغاز شد. یک افسر ارشد ارتش روسیه فاش کرد که ایجاد یک کریدور زمینی به کریمه، بر اهداف حیاتی اقتصاد اوکراین هم تأثیر می‌گذارد.

پایان/

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰
کد خبر: 18632

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 10 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 1
    • شهاب IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
      3 4
      بعله خیلی ها که در این دو سه ماه از روسیه تزار متجاوز حمایت کردند روسیاه شدند و هنوز هم بر اشتباه خود پا فشاری می کنند.
    • IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
      1 0
      کهنه سرباز درست میگه اگر جنگه که باید جدی گرفت و روز اول مراکز تصمیم گیری و فرودگاه های اوکراین باید نابود می شد اگر هم بازیه که بحثش جدا است