با خودروی شخصی به دیدن جام جهانی بروید

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: با فراهم شدن امکان کاپوتاژ، تماشاگران جام جهانی می‌توانند با خودروی شخصی به قطر سفر کنند.

به گزارش تحریریه، از مدت‌ها قبل بحث همکاری دو کشور ایران و قطر برای جام جهانی قطر مطرح بود و حالا در فاصله چند ماه تا شروع این رویداد بزرگ ورزشی شیوه همکاری ها به طور کامل مشخص شده است.

اصلی ترین موضوعی که ایران و قطر بر سر آن به توافق رسیدند، مساله سهولت برای حضور تماشاگران جام جهانی در دوحه است که این امکان برای آنهایی رخ می‌دهد که قبل از سفر به قطر به ایران بیایند و از طریق جزایر جنوبی راهی دوحه شوند.

بر اساس رایزنی ها قرار است خطوط دریایی ویژه ای از جزایر و بنادر جنوبی ایران به سمت دوحه راه‌اندازی شود تا تماشاگران ایرانی و غیرایرانی حاضر در ایران بتوانند بدون هواپیما راهی قطر شوند و از مسابقات جام جهانی دیدن کنند.

حسین عباس‌نژاد، مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: زیرساخت‌های بنادر برای راه‌اندازی خطوط دریایی میان ایران و قطر آماده است.

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی درخصوص آمادگی زیرساخت‌های کشور برای برقراری خطوط کشتیرانی میان ایران و قطر تا آبان‌ماه گفت: زیرساخت‌ها برای راه‌اندازی خطوط آماده است. در حال حاضر دو مسیر کیش به قطر و بوشهر به قطر در اولویت ایجاد خط کشتیرانی است، البته ما امکان تردد دریایی به قطر از بنادر دیگر را هم داریم که اگر تقاضا برای سفر زیاد باشد، این مسیرها هم برقرار می‌شود.

عباس نژاد، مسافت دریایی میان ایران و قطر را کمتر از ۵ ساعت اعلام کرد و گفت: البته ساعت و زمان تردد بین این بنادر به سرعت کشتی بستگی دارد، اما اگر تردد با کشتی‌های تندرو انجام شود، فاصله زمانی بین دو بندر به حدود ۴ تا ۵ ساعت می‌رسد.

با تدارکاتی که مسئولان ایرانی اندیشیده‌اند هزینه سفر به قطر از طریق دریایی بسیار پایین تر از سفر هوایی خواهد بود. 

پایان/

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۶:۱۵
کد خبر: 18645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =