حمله تند ترامپ به بایدن

«دونالد ترامپ» سیاست های ضعیف بایدن را دلیلی دانست که موجب شده تا ولادیمیر پوتین دیگر به رهبری آمریکا احترام نگذارد.

به گزارش تحریریه، تارنمای خبری «The Press United» نوشت، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا اعتقاد دارد که ایالات متحده در دوره رهبری وی به نحو بی‌سابقه ای مورد احترام جهان قرار داشت. 

رئیس‌جمهور پیشین آمریکا با انتقاد از وضعیت کنونی آمریکا اذعان داشت که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه دیگر به رهبری آمریکا احترام نمی‌گذارد و این عدم احترام را همیشه با تهدیدها و صحبت درباره سلاح‌ های هسته‌ ای آشکارا بیان می کند. 

ترامپ روز یکشنبه در اجتماعی در نبراسکا گفت که برخلاف دولت «جو بایدن»، کاخ سفید تحت رهبری او، یک آمریکای قوی و مورد احترام بود، و ایالات متحده هیچوقت مثل آن دوران نبوده است. 

به نظر می رسد ترامپ به گزارش های ماه مارس اشاره کرده است که براساس آن رهبران عربستان سعودی و امارات متحده عربی از پاسخ دادن به تماس های واشنگتن و هماهنگی با بایدن در زمینه تولید و عرضه نفت خودداری کرده بودند.

ترامپ گفت: اکنون رهبران کشورهای دیگر حتی به تماس های تلفنی رئیس جمهور ایالات متحده پاسخ نمی دهند. 

ترامپ در بخش دیگری از سخنرانی خود به حوادث اخیری اشاره کرده که در آن بایدن ۷۹ ساله در تلاش بود با فردی نامشخص دست بدهد. رئیس جمهوری پیشین تصریح کرد بایدن نمی داند که چه اتفاقی دارد اطرافش رخ می دهد. حال آنکه در طرف مقابل پوتین همیشه درباره سلاح های هسته ای صحبت می کند.

Viral Video: US President Joe Biden shakes hands with 'thin air' after  speech; gets trolled - NewsBharati

ترامپ مدعی شد که پیش از این هیچ کس در مورد استفاده از تسلیحات هسته ای صحبت نمی کرد. وی تاکید کرد: این خیلی ویران کننده است که در مورد تسلیحات هسته‌ ای صحبت می شود.

ترامپ گفت که پوتین اکنون فقط در مورد آن صحبت می کند زیرا به رهبری ایالات متحده احترام نمی گذارد. همچنین حمله روسیه به اوکراین به دلیل ضعف و ناتوانی آمریکا در دوران بایدن اتفاق افتاد.

ترامپ اعتقاد دارد خروج عجولانه آمریکا از افغانستان در سال گذشته ضعف واشنگتن را به جهانیان نشان داد. 

هفته گذشته، پوتین به نیروهای خارجی نسبت به مداخله در درگیری اوکراین هشدار داد و قول داد که به هر اقدامی در این زمینه با استفاده از پیشرفته‌ترین تسلیحات مسکو پاسخی برق آسا بدهد. 

Trump meets Putin, predicts 'extraordinary relationship' – POLITICO

در همین حال، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه هم در مصاحبه اخیر خود گفت که زمانی که ترامپ هنوز رئیس جمهور بود، مسکو تلاش کرد تا او را متقاعد کند که به پیمان سال ۱۹۸۷ رهبران آمریکا و شوروی مبنی بر اینکه هیچ برنده ای در جنگ هسته ای وجود ندارد، متعهد شود.

به باور ترامپ، در ماه‌های اخیر اوضاع خیلی بدتر شده است و خطر واقعی یعنی جنگ هسته‌ ای جدی است. 

روسیه در اواخر فوریه، پس از شکست کیف در اجرای مفاد توافقنامه‌های مینسک، که برای اولین بار در سال ۲۰۱۴ امضا شد، نیروهای خود را به اوکراین فرستاد. پیمان مینسک با میانجیگری آلمان و فرانسه برای اعطای وضعیت ویژه به مناطق جدا شده اوکراین طراحی شد.

کرملین از آن زمان خواسته است که اوکراین رسماً خود را یک کشور بی طرف اعلام کند که هرگز به ناتو نخواهد پیوست. کی‌یف اما اصرار دارد که حمله روسیه کاملاً بی دلیل بوده است و ادعاهای کرملین مبنی بر اینکه اوکراین قصد دارد این دو جمهوری را با زور بازپس گیرد، رد کرده است.

پایان/

۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۰
کد خبر: 18715

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 2 =