نازی‌های یهود در اوکراین

اظهارات روز گذشته «سرگی لاوروف» در مورد اقدامات نازی های یهودی در اوکراین بار دیگر خبر ساز شد و خشم مقام های رژیم صهیونیست را برانگیخت.

به گزارش تحریریه، مقام های ارشد روسی از مدت ها قبل حضور و اقدامات گروه های نازی در اوکراین به ویژه علیه روس تبارها را یکی از دلایل فرعی برای حمله به این کشور بیان کردند. اظهارات روز گذشته «سرگی لاوروف» در مورد اقدامات نازی های یهودی در اوکراین بار دیگر خبر ساز شد و خشم مقام های رژیم صهیونیست را برانگیخت.

شبکه خبری «دویچه وله» در این زمینه نوشت، وزیر خارجه روسیه به وجود نازیسم به عنوان دلیل حمله به اوکراین اشاره کرد که با واکنش تند اسرائیل روبرو شد. لاوروف نیز همچون «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه یکی از علت های تهاجم مسکو به اوکراین را نفوذ نازی‌ها در دولت این کشور عنوان کرد.

Allan Ripp: Ukraine has a Nazi problem, but Vladimir Putin's  'denazification' claim for war is a lie.

وزیر خارجه روسیه یک‌شنبه شب در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی Rete4 ایتالیا این سخنان را اظهار داشت که موجب شد تا وزارت خارجه اسرائیل دوشنبه سفیر روسیه را احضار کند و خواستار عذرخواهی رسمی مسکو به خاطر اظهارات وی شود.

این اتهام‌ها بارها به وسیله پوتین و دیگر شخصیت‌های ارشد روسیه هم تکرار شده است. با اینحال «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهوری اوکراین یهودی تبار است و ارتباط خوبی هم با تل‌آویو دارد. 

لاوروف در واکنش به حاشیه خطاب به مقام های اسراویلی گفت: «شاید من اشتباه کنم. اما آدولف هیتلر هم خون یهودی داشت.»

Russia not seeking to end Ukraine war by 9 May - Lavrov | News24

طبق این گزارش، وزیر خارجه روسیه با تاکید بر این که یهودی‌ تبار بودن زلنسکی هیچ دلیلی بر رد سخنان وی نیست.

وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی اما سخنان همتای روس خود را «افتضاح، نابخشودنی و یک خطای تاریخی وحشتناک» خواند.

او به لاوروف توصیه کرد نگاهی به کتاب‌های تاریخی بیندازد و افزود: اوکراینی‌ها نازی نیستند. فقط نازی‌ها نازی بودند و همان‌ ها نابودی سیستماتیک یهودیان را در دستور کار قرار دادند.

پایان/

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
کد خبر: 18717

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 4 =