دلیل افزایش خودکشی میان نظامیان آمریکایی؟

وضعیت بد روحی-روانی سربازان آمریکایی در بخش‌های مختلف به‌ویژه کسانی که به اجبار در ماموریت‌های طولانی مدت در نقاط مختلف جهان به سر می‌برند، افزایش یافته و همه‌گیری خودکشی را در ارتش آمریکا رقم زده است.

به گزارش تحریریه، نیروی دریایی آمریکا روز گذشته اعلام کرد در پی خودکشی‌های متعدد میان خدمه ناو هواپیمابر «یواس‌اس جورج واشنگتن» از جمله مرگ سه نفر در کمتر از یک هفته در ماه آوریل، بیش از ۲۰۰ نفر از خدمه از این کشتی نظامی خارج شده‌اند.

بنابر این گزارش؛ طی ۱۲ ماه گذشته، از میان هفت فوتی این ناو جنگی، چهار نفر بر اثر خودکشی بوده و به همین دلیل نیروی دریایی تحقیقاتی را درباره محیط و شرایط فرماندهی در این ناو کلید زده است.

بخش هوایی نیروی دریایی آتلانتیک آمریکا پیش‌تر گفته بود؛ پیگیر این موارد است و برای تقویت روحیه، تأمین رفاه شخصی و خدمات حمایتی بیشتر پرسنل یواس‌اس جورج واشنگتن اقداماتی را انجام می‌دهد.

در همین خصوص؛ «الن لوریا» نماینده‌ای که از ۲۰ سال پیش کهنه‌سرباز نیروی دریایی است و حوزه انتخابیه او دارای چندین بخش از تاسیسات نظامی است، هفته گذشته به دریاسالار «مایکل گیلدی» رئیس عملیات دریایی نامه نوشته و خواستار اقدام فوری برای اطمینان از ایمنی خدمه شده است.

این کهنه‌سرباز در نامه خود با اشاره به گزارش‌هایی که درباره کیفیت بد زندگی در کشتی و فضای مسموم آن دریافت کرده، نوشته است: هر یک از این مرگ‌ها یک تراژدی است و تعداد موارد روی داده زیر یک فرماندهی واحد، یعنی خودکشی چهار ملوان، نگرانی قابل توجهی را ایجاد کرده که نیاز به تحقیقات فوری و دقیق دارد.

وضعیت بد روحی-روانی سربازان آمریکایی در بخش‌های مختلف به‌ویژه کسانی که به اجبار در ماموریت‌های طولانی مدت در نقاط مختلف جهان به سر می‌برند، بارها رسانه‌های مستقل، فعالان اجتماعی و وزارت کهنه‌سربازان را به واکنش در خصوص سیاست‌های نظامی کاخ سفید واداشته و از طرف خانواده‌های این سربازان اظهار نگرانی کرده‌اند.

آمریکا

افزایش خودکشی نظامیان آمریکایی در حین انجام ماموریت در حالی است که پیش از این بیشتر نظامیانی که دروه خدمتشان به اتمام می‌رسید دست به خودکشی می‌زدند، چنانچه سال گذشته نشریه هیل در گزارشی روند خودکشی کهنه‌سربازان در آمریکا طی یک دهه اخیر را صعودی و از سال ۲۰۱۰ تاکنون رقم ۶۵ هزار نفر عنوان کرده بود که شمار آن از کل نیروهای کشته‌شده آمریکا در جنگ‌های عراق، افغانستان و ویتنام بیشتر است.

این در حالی است که مقامات سیاسی و نظامی کاخ سفید همواره اخبار و وقایع مربوط به مشکلات سربازان آمریکایی در بخش‌های مختلف را سانسور می‌کنند، حال آنکه که چنانچه خانواده‌های این سربازان در شبکه‌های اجتماعی عنوان می‌کنند، وضعیت روانی نیروهای آمریکایی در حد فاجعه است.

این خانواده‌ها معتقدند علاوه بر مشکلات روحی-روانی سربازان که به دلیل حجم بالای خشونت و تجاوزگری در رفتار و سیاست‌های نظامی آمریکا بروز یافته، بی‌مسئولیتی مقامات کاخ سفید در قبال این نیروها موجب افزایش میل خودکشی در آنها شده و این موضوع را در ارتش این کشور به یک همه‌گیری تبدیل کرده است.

نکته اینکه؛ مطابق نظرسنجی‌های متعدد، عموم سربازان آمریکایی از رفتارهای تجاوزکارانه و کشتار مردم در نقاط مختلف جهان پشیمان بوده و از اینکه آلت دست سیاست‌مداران و فرماندهان نظامی کشورشان قرار گرفته‌اند دچار عوارض روحی شده‌اند.

این وضع اسف‌بار اما همچنان ادامه دارد و با وجود تجربه‌های تلخ ویتنام، عراق، افغانستان و... دولت آمریکا همچنان دست از جنگ‌افروزی برنداشته و نمونه اخیر آن یعنی بحران اوکراین را البته با ظاهری نیابتی رقم زده است.

منبع: نورنیوز

پایان/

۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۲:۰۰
کد خبر: 18771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 13 =