قیمت نجومی آیفون 14 در ایران

اپل احتمالاً به‌دلیل افزایش قدرت دلار، قیمت آیفون 14 را در بازارهای خارج از آمریکا افزایش می‌دهد. آیفون‌های ایران معمولاً از امارات و چین وارد می‌شوند و افزایش قیمت در این کشورها روی قیمت آیفون 14 در ایران اثر محسوسی می‌گذارد.

به گزارش تحریریه، با اینکه اپل در فصل اول سال جاری میلادی عملکرد مالی خیره‌کننده‌ای داشت و فراتر از حد انتظار تحلیلگران ظاهر شد، تیم کوک، مدیرعامل این شرکت، اعلام کرد احتمالاً وضعیت در فصل دوم ۲۰۲۲ تغییراتی به خود می‌بیند و مشکلات تولید باعث کاهش ۴ تا ۸ میلیارد دلاری درآمد پیش‌بینی‌شده می‌شود.

تعطیلی‌های اخیر در چین به‌دلیل افزایش آمار ابتلا به ویروس کرونا یکی از اصلی‌ترین عوامل ضرر چندمیلیارددلاری اپل خواهد بود. اپل درحال‌حاضر به‌منظور مونتاژ محصولاتش بیش‌ازحد به چین وابستگی دارد و این وابستگی اثر منفی روی فعالیت‌های این شرکت گذاشته است. علاوه‌براین‌، توقف فروش محصول در روسیه و افزایش نرخ تورم نیز به‌نوبه‌ی خود روی درآمدهای اپل اثر می‌گذارند.

به‌نوشته‌ی PhoneArena، بیشتر معضلاتی که اپل با آن‌ها دست‌وپنجه نرم می‌کند، به توضیح اضافه نیازی ندارند. تحلیلگران می‌گویند افزایش قدرت دلار آمریکا و نرخ تبدیل بیشتر آن درمقایسه‌با ارزهای دیگر کشورها موضوع مهمی است که اپل باید با آن مواجهه شود.

یکی از تحلیلگران مشخصاً می‌گوید اپل احتمالاً در واکنش به افزایش قدرت دلار، قیمت گوشی‌های سری آیفون ۱۴ (iPhone 14) را در بازارهای خارج از آمریکا افزایش می‌دهد. گوشی‌های آیفون در ایران گران‌تر از حد معمول هستند و احتمالاً این قضیه در سری آیفون 14 بیشتر از هر زمان دیگری مشهود خواهد بود. آیفون‌های موجود در ایران در اغلب مواقع ازطریق بازار امارات و چین وارد می‌شوند و افزایش قیمت آیفون 14 در این دو کشور تأثیر مستقیمی روی افزایش قیمت این گوشی در ایران نیز خواهد گذاشت.

منبع: زومیت

پایان/

۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰
کد خبر: 18785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 9 =