تجارت جدید هیوندای و کیا

هیوندای و کیا به زودی وارد بازار خودروهای کارکرده کره جنوبی خواهند شد.

به گزارش تحریریه، البته این دو خودروساز باید کمی بیشتر از آنچه انتظار داشتند منتظر بمانند. وزارت شرکت‌های کوچک، بزرگ و استارت آپ های کره اخیراً گفته است فروش خودروهای دست‌دوم تجارتی به اصطلاح معیشتی نیست و این تجارت را فقط به شرکت‌های کوچک محدود نمی‌داند. به همین خاطر فرصت حضور خودروسازان بزرگ در بازار خودروهای کارکرده فراهم شده است. هیوندای و کیا برای ورود به این بازار در ماه می برنامه‌ریزی کرده بودند اما این اتفاق تا می ۲۰۲۳ به تأخیر افتاده است و تنها پس از طی دوره آزمایشی ۴ ماهه انجام خواهد شد. هریک از این خودروسازان طی برنامه موردبحث اجازه فروش کمتر از ۵ هزار دستگاه خودروی کارکرده و تائید شده را خواهند داشت.

نشریه کره تایمز می‌گوید دولت این کشور به هیوندای مجوز مشروطی داده است و این خودروساز از می ۲۰۲۳ تا آوریل ۲۰۲۴ فقط می‌تواند ۲.۹ درصد خودروهای کارکرده را به فروش رساند. سال بعد از آن نیز این رقم به ۴.۱ درصد می‌رسد. کیا هم فقط می‌تواند ۲.۱ درصد بازار خودروهای کارکرده را در سال اول و ۲.۹ درصد را در سال دوم به دست گیرد. هیوندای و کیا همچنین فقط می‌توانند خودروهای کارکرده را از افرادی که می‌خواهند خودروی جدیدی را از این دو خودروساز انتخاب کنند خریداری نمایند.

هر دو خودروساز اعلام کرده‌اند فقط محصولات برند خودشان را که کمتر از ۵ سال عمر دارند و کارکرد آن‌ها کمتر از ۱۰۰ هزار کیلومتر است خریداری خواهند کرد. هر خودروی کارکرده پیش از فروش باید تست کیفیت سخت‌گیرانه‌ای را پشت سر بگذارد. هیوندای همچنین برنامه‌ای ویژه را راه‌اندازی خواهد کرد که فروشندگان خودروهای کارکرده امکان خرید مدل‌های جدید با تخفیف را خواهند داشت. کیا نیز فرصت تست یک‌ماهه خودروی کارکرده را برای خریداران فراهم خواهد کرد.

منبع: پدال

پایان/

۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۰
کد خبر: 18800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 9 =