سالی 10 میلیون تومان از جیب خانوارها مهاجرت می کند!

داده های میدانی نشان می دهد که سالی 10 میلیون تومان از جیب خانوارها مهاجرت می کند!

به گزارش تحریریه، داده های میدانی نشان می دهد که سالی 10 میلیون تومان از جیب خانوارها با قاچاق روزانه 15 میلیون لیتر بنزین به آنسوی مرزها می رود که دلیل اصلی آن قیمتگذاری بی معنای حامل های انرژی در ایران است.

روزی 15 میلیون لیتر قاچاق بنزین؛ آمارهای رسمی است و آمارهای واقعی بیش از این عدد می باشد؛ به معنای خروج سالانه حداقل 5.5 میلیارد دلار از کشور است که در صورت واقعی سازی قیمت و توزیع بین 60 میلیون ایرانی یارانه بگیر، به هر نفر سالانه حداقل 2.5 میلیون تومان خواهد رسید که برای یک خانوار 4 نفره به معنای حداقل 10 میلیون تومان و یا ماهی 900 هزار تومان است. 

صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهور سید ابراهیم رئیسی از عدم اصلاح قیمت ها به شدت انتقاد کرد و آنرا باعث تاراج منابع ملی دانست که باید اصلاح شده و منابع آن به طور مستقیم به خانوارهای ایرانی برسد.

پایان/

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۴:۰۰
کد خبر: 18801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 13 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • مرتضی IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      1 0
      با طرح جدید سهمیه بندی و اصلاح تدریجی قیمت بنزین و دیگر حاملهای انرژی در بازار خرید و فروش سهمیه توسط مردم موافقم اگر درست و حساب شده اجرا شود، این نتایج را در پی دارد: 1- کاهش کسری بودجه دولت که منشا اصلی تورم است 2- به کاهش ترافیک خیابانها و آلودگی هوا و مرگ و میر فراوان ناشی از آن و منجر میشود 3- اصلاح قیمت و بهینه سازی مصرف انرژی و سرمایه گزاری و اشتغال بیشتر در این زمینه 4- عدالت بیشتر در بهره مندی از یارانه انرژی. البته در کنار اصلاح و بروز بودن قیمت انرژی و سوخت باید سیاستهای تکمیلی دیگری مانند کوپن یا کارت مواد غذایی و سهمیه حمل و نقل عمومی انجام گیرد - در زمینه دیگر حاملهای انرژی هم سهمیه قابل مبادله به مردم داده شود تا افرادیکه در مصرف منابع ، برنامه ریزی و صرفه جویی انجام میدهند نتیجه مستقیم آنرا دریافت کنند، همچنین باعث اصلاح الگوی مصرف میگردد. برای اینکه سهمیه بندی جدید بنزین به افراد عادلانه تر باشد و حد اقل سهمیه هم رعایت گردد، پیشنهاد میشود: به خانواده های 2 نفره 60 لیتر- 3 نفره 75 و 4 نفره 90 و 5 نفر به بالا 105 لیتر پرداخت گردد.