مخمصه کاخ سفید با شگفتانه پوتین

سیاست های مالی و پولی «ولادیمیر پوتین» ناکارآمدی دولت بایدن و سیاست هایش را بیش از پیش نمایان می کند.

به گزارش تحریریه، رسانه های جهان نوشتند روبل روسیه بهترین ارز جهانی شناخته شده است. حتی «بلومبرگ» آمریکا نیز گزارش داد ارز ملی روسیه دیگر ارزهای رقیب را کنار زد و در پرقدرت ترین حالت خود در چند سال اخیر به سر می برد. 

با وجود همه تحریم ها، روبل روسیه اکنون بهترین ارز  جهان در سال ۲۰۲۲ شناخته می شود. 

در سال ۲۰۲۲، روبل روسیه با ۱۱ درصد افزایش در برابر دلار، به بهترین ارز در جهان تبدیل شد. مسکو برای حمایت از اقتصاد و پول خود در مواجهه با تحریم‌های زمان جنگ، قوانین کنترل سرمایه را وضع کرده است.

روبل اکثر ضررهای اولیه خود را جبران کرد و در واقع سیاست های بانک مرکزی روسیه آن را به بهترین ارز در جهان در سال جاری تبدیل کرد. 

ارزش روبل از ابتدای سال تاکنون بیش از ۱۱ درصد نسبت به دلار آمریکا افزایش یافته است و از ۹ درصد رشد واقعی فراتر رفته و به بیشترین سود در میان ۳۱ ارز اصلی از نگاه بلومبرگ دست یافت. 

پیشرفت‌های روبل نتیجه تلاش‌های دولت برای محافظت از ارز آسیب‌دیده در پی تحریم‌های غرب است.

با دقت در گزارش رسانه ها مشخص می شود ارزش روبل به دلیل کنار گذاشته شدن دلار در معاملات گاز و نفت با اروپا، جایگزین شدن روبل و خارج شدن از  سوئیفت بهبود یافت. این برای روسیه که تحت شدیدترین تحریم های تاریخ جهان است یک آمار خوب به شمار می رود. 

در اوج شگفتیِ ناشی از بازی های پیچیده پوتین، روبل ناباورانه به بالاترین ارزش  و میزان برابری در برابر دلارِی رسید که در حال سقوط است.

این میزان تحریم یک کشور اگرچه عجیب بوده است اما این سورپرایز مثبت مالی کرملین، در تاریخ اقتصادهای جنگی یک نمونه بی سابقه است.

وضعیت ایران، افغانستان و ونزوئلا و ... را در مواجهه با بحران مشاهده کردیم اکنون برای دوست یا دشمن بیطرف، عظمت و قدرت مسکو مشخص می شود. 

به اعتقاد کارشناسان اقتصادی، بازارهای مالی و سهام در آمریکا با افت و خیز تقریبا هر روزه و هفتگی درست در آستانه رکود اقتصادی دست به گریبان هستند. بایدن زیر گیوتینی قرار دارد که طناب آن در دست راست‌های آمریکا و ولادیمیر پوتین است.

به یاد داشته باشیم که تا چند ماه دیگر انتخابات کنگره شرایط را برای بایدن سخت تر هم می کند. 

بایدن و پسرش که از اولیگارش‌ های جنگ‌ طلب اوکراین رشوه های کلانی دریافت کرده  بودند اکنون ناکارآمدی خود در کاخ سفید را نشان داده است. دولتمردان آمریکایی، ایالات متحده را از نظر امنیت مرزی تا غذا ، شغل، بهداشت و جرم و جنایت نابود می کنند. 

در حالی که بایدن اقتصاد آمریکا و جهان را به بازی گرفته است، ترامپ فریاد می زند چگونه جرات می کنید ۴۰ میلیارد به اوکراین برای تجهیز نظامی و تخریب بیشتر کمک کنید؟ سناتور «رند پاول» در سنا عنوان داشت این میزان کمک مالی برای جنگ افروزی در خاک بیگانه ده ها برابر بودجه تحقیقات در مورد ریشه‌کنی سرطان و هر پروژه انسان دوستانه پزشکی و علمیِ در آمریکا است.

پایان 
 

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۸
کد خبر: 19076

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 4 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • حمید IR ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      2 1
      اگر می نوشتید ریال ایران هم دومین ارز برجسته جهان شناخته شد مطلب تون کامل می شد. آخه دروغگویی هم حدی داره
      • IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
        0 0
        تا کور شود هر آنکه نتواند دید