۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰
کاهش تولید نان فانتزی

رئیس اتحادیه نان‌های حجیم و نیمه حجیم تهران با اشاره به اینکه جدا کردن نان های سنتی و فانتزی در بحث اصلاح یارانه اشتباه بوده است از کاهش ۵۰ درصدی تولید و فروش این نوع نان خبر داد.

به گزارش تحریریه؛ پس از اجرای طرح آزاد سازی قیمت آرد، قیمت نان فانتزی چند برابر افزایش نرخ را تجربه کرد. در همین خصوص رئیس اتحادیه نان‌های فانتزی مدعی شد که تا یک ماه گذشته فاصله معناداری بین قیمت نان سنتی و فانتزی وجود نداشت، اما در شرایط فعلی این فاصله قیمت بیشتر شده و قیمت نان فانتزی حدود ۲.۵ تا ۳ برابر افزایش نرخ را تجربه کرده است.

محمدجواد کرمی گفته است تولید و فروش نان‌های فانتزی به دنبال آزاد سازی قیمت آرد، ۵۰ درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به ۱۰ برابر شدن قیمت آرد صنف و صنعت و به دنبال آن افزایش قیمت نان‌های فانتزی گفت: زمانی که این اتفاق می‌افتد اما قیمت نان‌های سنتی که رقیب ما هستند، تغییری نمی‌کند، مشخص است که کاهش فروش اتفاق بیفتد.

رئیس اتحادیه نان‌های فانتزی تاکید کرد: با توجه به وضعیت معیشت مردم، کاملاً طبیعی است که آنها برای صرفه جویی در هزینه‌ها، نان‌های سنتی را جایگزین کنند ضمن اینکه حتی در برخی از ساندویچی‌ها نیز نان لواش به جای نان باگت استفاده می‌شود که این هم از دیگر معضلات اجرای چنین طرحی است.

پایان/

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰
کد خبر: 19081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 14 =