سازمان تأمین اجتماعی: دریافت کمک‌هزینه اروتز و پروتز به‌صورت غیرحضوری امکانپذیر است

بر اساس اعلام دفتر آمار و اطلاعات و محاسبات سازمان تأمین‌اجتماعی، طی سال گذشته بیش از 778 هزار سند پرداخت کمک هزینه اروتز و پروتز (وسایل کمک پزشکی) از سوی شعب سازمان تأمین‌اجتماعی صادر شده که صدور 48 درصد این اسناد به‌صورت غیرحضوری انجام شده است.

به گزارش تحریریه، به نقل از سازمان تأمین‌اجتماعی، امکان درخواست غیرحضوری پرداخت کمک هزینه اروتز و پروتز مدتی است که از سوی این سازمان فراهم شده است و بیمه‌شدگان دیگر برای ثبت درخواست و دریافت این کمک‌هزینه، نیاز ندارند به‌صورت حضوری به شعب تأمین‌اجتماعی مراجعه کنند بلکه می‌توانند با ورود به سامانه es.tamin.ir درخواست خود را ثبت و پیگیری کنند. درخواست الکترونیکی برای سرویس‌های ارائه شده در این سامانه از جمله کمک‌هزینه اروتز و پروتز با استقبال بیمه‌شدگان روبرو شده است به‌طوری که نسبت اسناد غیرحضوری این کمک‌هزینه در سال گذشته روند افزایشی داشته است و در آبان ماه 1400، به بیش از 80 درصد رسیده است.

به موجب بند (10) ماده 2 قانون تأمین‌اجتماعی، تأمین و ارائه وسایل کمک پزشکی (اروتز وپروتز) که برای اعاده سلامت، جبران نقص عضو جسمانی یا تقویت یکی از حواس کاربرد دارند، یکی از حمایت های موضوع قانون تأمین‌اجتماعی است. پروتز، به آن دسته از وسایل کمک پزشکی گفته می‌شود که کاربرد آنها برای تقویت یکی از حواس پنجگانه یعنی بینایی شنوایی، لامسه ، بویایی و چشایی است و اروتز آن دسته از وسایل کمک پزشکی را شامل می شود که برای اعاده سلامت و یا جبران نقص عضو مورد استفاده قرار می‌گیرند. فهرست 165 قلم انواع اروتز و پروتز مشمول، در سایت سازمان به نشانی www.tamin.ir قابل مشاهده است.

بیمه‌شدگان اجباری، اختیاری، توافقی، رانندگان، کارگران ساختمانی، مقرری‌بگیران بیمه بیکاری، مستمری‌بگیران بازنشسته و ازکارافتاده کلی، بازماندگان و افراد تحت تکفل آنان مشمول کمک هزینه اروتز و پروتز سازمان تأمین‌اجتماعی هستند.

پایان/

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۵
کد خبر: 19088

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 7 =