ترمیناتور روسی در جنگ با اوکراین

ارتش روسیه از خودروی جنگی "ترمیناتور" در اوکراین استفاده کرد.

به گزارش تحریریه، به نقل از اسپوتنیک، یک منبع آگاه اعلام کرد نیروهای مسلح روسیه از یک جوخه از خودروهای رزمی پشتیبانی تانک ترمیناتور در عملیات ویژه خود در اوکراین استفاده کردند.

وی گفت: "در چارچوب نیروهای مسلح روسیه عملیات نظامی ویژه در اوکراین از جوخه خودروهای رزمی ترمیناتور استفاده کردند. آنها به همراه جوخه های تانک در انهدام مواضع آتش ، خودروهای زرهی و سیستم های موشکی ضد تانک اوکراینی ها مشارکت دارند." .

به گفته وی، استفاده از "ترمیناتورها" در عملیات ویژه در نهایت تاکتیک استفاده از این ماشین ها را شکل داده و جایگاه آنها را در گروه های زرهی مشخص می کند. وی افزود: تجربه عملیات نظامی در اوکراین نشان دهنده لزوم وجود چنین خودروهایی در واحدهای تانک برای افزایش پایداری رزمی آنها است.

خودروی جنگی "ترمیناتور" قبلا در عملیات جنگی در سوریه استفاده شده است.

ترمیناتورها در سال 2018 در ارتش روسیه فعال شدند. مجموعه تسلیحاتی این خودروی رزمی شامل دو توپ 30 میلی متری 2A42، چهار پرتاب کننده موشک های هدایت شونده 9M120-1 "آتاکا" با سیستم هدایت لیزری، دو نارنجک انداز AGS-17 و یک مسلسل تانک کلاشینکف ارتقا یافته 7.62 میلی متری است.

اولین قرارداد برای تحویل "ترمیناتورها" به ارتش روسیه در جریان همایش علمی فنی "آرمیا 2017" ("Army-2017") امضا شد. تعداد دقیق آنها در ارتش روسیه اعلام نشده است.

پایان/

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۰
کد خبر: 19155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 3 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 1
    • سید مهران مدیری IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
      0 1
      د روسیه از قبل شکست خورده و در آینده نیز به چند کشور کوچک و مسلمان تجزیه خواهد شد.