بدترین شرایط برای اقتصاد جهانی

به اعتقاد کارشناسان اقتصاد جهانی در بدترین وضعیت از زمان جنگ جهانی دوم قرار گرفته است.

به گزارش تحریریه، رئیس صندوق بین المللی پول پیش از از آغاز مجمع جهانی اقتصاد در داووس گفت: اقتصاد جهانی با بزرگترین آزمون خود از زمان جنگ جهانی دوم روبرو شده است.

«کریستالینا جورجیوا» اظهار داشت که درگیری در اوکراین موجب شده است تا پیامدهای همه‌گیری کووید-19 تشدید شود و  بحرانی را بر بحران دیگر در جهان بیفزاید و زندگی‌ها را ویران کند و رشد اقتصادی را کاهش دهد و تورم را بالا برود.

او هشدار داد: به این شرایط باید نوسانات شدید رو به افزایش در بازارهای مالی و ادامه تهدید تغییرات آب و هوایی را هم اظافه کرد که موجب شده است با باتلاق بالقوه ای از بلایا مواجه شویم.

رئیس صندوق بین‌المللی پول به تأثیر افزایش قیمت مواد غذایی و انرژی بر خانوارها در سراسر جهان اشاره کرد و افزود این بحران مشکلات بزرگی را برای کشورهای آسیب‌پذیر با بدهی بالا ایجاد می‌کند  زیرا آن ها نیازمند هستند تا راهکاری برای توانایی در بازپرداخت بدهی هم پیدا کنند.

Global economy in worst shape since WWII — IMF

جورجیوا از کشورهای ثروتمند خواست تا موانع تجاری را کاهش دهند، به کشورهایی که مشکل بدهی دارند کمک کنند و سیستم های پرداخت فرامرزی را بهبود بخشند.

هشدار صندوق بین‌المللی پول در بحبوحه ترس از رکود اقتصادی جهانی و با کاهش شدید تولید چین به دلیل تداوم محدودیت‌ های مربوط به همه گیری ویروس کرونا منتشر شده است.

در همین حین درست وقتی که اروپا و ایالات متحده نیز با بحران افزایش هزینه های زندگی دست و پنجه نرم می کنند، بازارهای نوظهور با کمبود مواد غذایی در نتیجه تحریم ها علیه روسیه، مواجه هستند. روسیه یکی از تامین کننده عمده کالا در جهان به شمار می رود.

پایان/

۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۰
کد خبر: 19276

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 12 =