صداوسیما دست از رتبه‌بندی معلمان بردارد

معلمان خواستار این بودند که صداوسیما دست از رتبه‌بندی بردارد/ کدام رسانه جز صدا و سیما، کنکور را ‌تا این حد بزرگ جلوه داده است؟ چرا به موضوعات اساسی آموزش و پرورش پرداخته نمی‌شود؟

به گزارش تحریریه، وزیر آموزش و پرورش گفت بیش از ۵۰ گروه از معلمان به بنده نامه نوشتند و نسبت به رویکرد صدا و سیما در خصوص رتبه بندی نقد داشتند و خواستار این بودند که صداو سیما دست از سرشان بردارد.

یوسف نوری در نخستین جلسه شورای سیاستگذاری اجرایی سند نظام جامع راهنمایی و مشاوره و کمیته ملی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید حسن صیادخدایی و تبریک سالروز فتح خرمشهر اظهار کرد: ما مدیون خون شهدا و امام شهدا هستیم. امیدواریم شاهد حرکت‌های جهادی باشیم. مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم مشارکت مردم را در عرصه‌های سیاسی اجتماعی مهم می‌دانند.

وی افزود: توجه به آموزش و پرورش یک توجه جدی است؛ باید وزارت آموزش و پرورش انسجام و همگرایی درونی داشته باشد. در جنگ تعلیم و تربیت باید این امر مهم دیده شود.

نوری بیان کرد: حدود ۳ تا ۵ هزار دکترمعلم داریم که باید مهارت لازم را داشته ‌باشند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: ضروری است در امر آسیب‌های اجتماعی جدیت داشته باشیم و کار را به انجام برسانیم. ۸۰ درصد ناسازگاری‌هایی که منجر به آسیب‌های اجتماعی می‌شوند ریشه در عوامل زمینه‌ای دارند؛ عواملی مانند خود فرد و ۳ سال اول زندگی او.

وی اظهار کرد: یکی از کارهای رسانه ملی در دوران کرونا راه‌اندازی مدرسه تلویزیونی بود که کار بسیار ارزشمندی بود.

وی همچنین با اشاره به عملکرد صدا و سیما درخصوص حوزه آموزش و پرورش گفت: برنامه تلویزیونی مدرسه ایران در زمان کرونا اقدام مناسبی بود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه به صدا و سیما هم نقد دارم، عنوان کرد: بیش از ۵۰ نامه از گروه‌های مختلف معلمان دریافت کردم که نسبت به رویکرد صدا و سیما در خصوص رتبه‌بندی نقد داشتند و خواستار این بودند که صدا و سیما دست از رتبه بندی بردارد. و آنقدر درباره حقوق نگوید. من به آقای جبلی هم نامه نوشتم که از موضوع رتبه‌بندی دست بردارید.

نوری خاطرنشان کرد: چرا برای کارکنان دستگاه خودتان برنامه نمی‌سازید. کدام رسانه جز صدا و سیما، کنکور را ‌تا این حد بزرگ جلوه داده است؟ چرا به موضوعات اساسی آموزش و پرورش پرداخته نمی‌شود؟ تبلیغات کلاس‌های کنکور در صدا و سیما منتشر می‌شود، در مدرسه‌ها اجازه برگزاری این‌ها وجود ندارد.

وی افزود: انتظار داریم که رسانه و دانشگاه در فرآیند حکمرانی آموزش و پرورش همکاری کنند.

نوری با بیان اینکه معلم خط مقدم نظام تعلیم و تربیت است، افزود: در این حوزه باید چند اقدام صورت گیرد، در وهله اول دانشگاه باید دانشگاه شود، دانشگاه یکی از ظرفیت های آموزش و پرورش است، هنوز معلم ویژه کلاس چند پایه به تعداد کافی وجود ندارد.

وی یادآور شد: همچنین باید حوزه مشاوره هم گسترده شود، رشته مشاوره یک سال است که راه اندازی شده و هنوز فارغ التحصیلی از این رشته را نداریم، ۳۲ هزار مشاور نیاز داریم که باید تخصصی در این حوزه جذب شوند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: نظام تعلیم و تربیت برای خود تصمیم نمی‌گیرد، بطور مثال ستاد مقابله با کرونا سه سال پیش تصمیم گرفت و مدارس را تعطیل کرد، از روزی که کار را دست گرفتیم، برای بازگشایی حضوری مدارس تلاش کردیم و خوشبختانه رییس ستاد ملی مقابله با کرونا برای آموزش حضوری با دریافت عدله این امر را پذیرفتند.

وی همچنین به ظرفیت تشکل‌ها در آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: باید تشکل‌های مختلف برای دانش آموزان به ویژه در دوره ابتدایی ایجاد شود. همچنین باید آموزش‌های نوین را جایگزین آموزش‌های کلیشه‌ای معلمان کنیم.

نوری اظهار کرد: مجوز انجمن‌ها برای ورود به حوزه آسیب های اجتماعی باید با شرایط خاصی در آموزش و پرورش هماهنگ باشد، در این راستا از نیروهای جهادی و از ظرفیت حلقه میانی هم می‌توان استفاده کرد، اگر به یک دانشگاه علوم پزشکی برویم و درخواست نیرو دهیم، بی شک کمبودها رفع می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین دانشگاه‌های تهران، علامه و امام صادق و غیره استادان زیادی دارند که می توانند حتی از راه دور همکاری مناسبی با آموزش و پرورش داشته باشند، آموزش و پرورش به دلیل مردمی بودن، جز با کمک مردم اداره نمی‌شود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: باید به مردم اجازه دهیم که نقش خود را در امور آموزش و پرورش ایفا کنند، باید از ظرفیت اشخاص حقیقی و حقوقی مانند حوزه‌های علمیه استفاده شود، برخی از دانش آموزان هنوز با موضوع توحید به درستی آشنا نشدند که این موضوع مشکل ساز است.

نوری افزود: ان شالله اقدامات انجام شود و غربالگری و تحقیقات به درستی صورت گیرد و با برنامه نظام مند از معضلات جلوگیری کنیم.

منبع: پانا

پایان/

۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۵
کد خبر: 19284

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 6 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 11
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • آریایب IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
      1 0
      آقای وزیر آخرسر خراب کردی مگه مدرسه حوزه هست که ملا بیاد این تفکرات کار را به اینجا رسانده
    • IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
      0 0
      کلا نمیخان اجرا کنند
    • رسانه IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
      1 0
      یه حرف حساب از وزیر پس از ماه ها وزارت. از حقوق کارانه صدا و سیما چه خبر . راستی پیگیری کنید صدا و سیما هم ساحل زیبا کنار رو آزاد کرد؟
    • IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
      0 0
      جناب آقای نوری آموزش و پرورش غلط اداره می شود تا زمانیکه آموزش و پرورش درست هدایت نشود سایر مسولان هر طرح مدیریتی که بریزند غلط از کار در می آید رتبه بندی ...از جمله طرحهای سرکاری است مگر الان معلمان رتبه بندی نیستند ؟ یا اینکه شما اطلاع ندارید اگر اشکال دارد اصلاح کنید این همه بوق و کرنا ندارد چرا نظام فنی حرفه ای را از بین بردید ؟چرا باطرح پودمانی مدارس را به هرج و مرج کشانده اید ؟ چرا موازی کاری می کنید؟ اصلا تفاوت شاخه کاردانش و فنی حرفه ای چیست ؟ چرا ۱۲ سال فرزندان این مرز و بوم را سرکار می گذارید؟ چرا اجازه می دهید این همه دخالت در امر آموزش کنند؟ چرا تکلیف جوانان را از نظر ادامه تحصیل و اشتغال مشخص نمی کنید ؟ چرای برای هنرستان های فنی و حرفه ای از شاخه ریاضی معلم جذب می کنید؟ این افراد اطلاعات لازم را ندارند البته صدر صد نیست عمدتا بعد حل نظام وظیفه از آموزش و پرورش خارج می‌شوند مگر آمار ندارید ؟ چرا اعتراض همکاران در ناکارآمدی نظام آموزشی به حقوق ربط می دهید ؟ هرچند که این نحوه ی پرداخت حقوق در شان و شخصیت جامعه فرهنگی نیست . خلاصه اینکه اگر نمی توانید استعفا دهید
    • Tu5 US ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
      0 0
      چرا یه سال نگفتی الان چون می‌خوان بی سرو صدا از 38میلیون با 13میلیون سروتهشو هم بیارن میخوای رسانه ای نشه و ملت نفهمن
    • IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
      0 0
      صدا و سیما بجای برنامه سازی شده فضول همه کار از صدا و سیمای میلی چه انتظاری دارید؟! باید مردم این سازمان رو تحریم کنن
    • توکل کوهی IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
      1 0
      شما به عنوان وزیر آموزش و پرورش آیا از حقوق فرهنگیان دفاع نمودید و یا در راستای تمیشت امور خودتان گام بر می دارید؟ اگر معلم هستید حقوق معلمی بگیرید و با آن زندگی تان را اداره کنید!
    • معلم IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
      1 0
      جناب وزیر آموزش و پرورش، شما خودتون به همه چیز کار دارید غیر از بحث آموزش و پرورش تو همین سفر اخیرتون به آذربایجان غربی از ریشه کنی کرونا گفتید، از کنترل تورم و مسائل اقتصادی گفتید... از همه چیز گفتید غیر از بحث رتبه بندی آقای وزیر بنده با 15 سال سابقه نوکری فرزندان این مرز و بوم در کلاس درس یک تمنا دارم از شما: این صندلی که بهش چسبیدین و فکر میکنید با تعاریف افتخارات سایر حوزه های این دولت میتونید تا ابد بهش تکیه بزنید، به هیچ کس وفا نکرده. اگر خودتون رو معلم میدونین بهتره به درد معلم برسید نه اینکه اون کسایی رو هم که دلشون برا ما میسوزه و پیگیر رتبه بندی هستن مذمت کنید. شما تازه هفته پیش اعلام کردین که طی ماههای آینده رتبه بندی اجرا خواهد شد. جناب وزیر، معلمان این مملکت دارن از دست میرن. به والله اگر بگین رتبه بندی دیگه اجرا نمیشه خیلی بهتر از این وعده های توخالی و سر خرمن هستش. در ضمن رتبه بندی که حواس من معلم رو از تدریس و کلاس درس به جمع آوری مستندات برای ارتقای رتبه معطوف خواهد کرد، پشیزی نمی ارزه، شما اگر به فکر تحول بنیادین بودین بدون منت حقوق معلم ها رو که حق خودشونه رو بهشون
    • منصف IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
      1 0
      اقای وزیر ، مشکل ا پ شمایید که لیاقت این پست را ندارید ، از روزی که امدید چه غلطی کردید؟
    • IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
      0 0
      پرورش که مرده چون بیشتر وقت معلما صرف آموزش محتوی بسیار زیاد کتاب درسی میشود
    • ط IR ۰۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
      0 0
      سلام وادب محضر وزیر محترم جناب نوری.بنده یک معلم هستم متواضعانه ازشما از ریاست محترم جمهوری خواهشمندم هرچه زودتر این موضوع رتبه بندی به درازا کشیده ۱۰تا ۱۲ساله را یکبار برای همیشه اجرایی کنید ومشکل حاد معیشتی معلمان کمر شکسته وشرمنده را دربرابر امرار معاش خانواده شان با اجرای این طرح رتبه بندی تا حدود جزیی بهبود ببخشید.چون با این ۱تا ۲میلیون افزایش ماهانه حقوق برای هرمعلم در این طرح رتبه بندی دربرابر این تورم بسیار تا بسیار بالا چندان لمس نخواهد شد .خواهشا بدون فوت وقت اجرا کنید چون این تاخیرها به نفع آموزش کشور نیست.با امید ایرانی آبادتر وسرافرازتر.ان شا الله.زنده باد ایران