افتتاح طرح آبرسانی به ۶۳ روستای دچار تنش آبی

طرح آبرسانی به ۶۳ روستای دچار تنش آبی استان کرمان همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر در روستای لوگرد دهج در شهربابک افتتاح شد.

به گزارش تحریریه، فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: نهضت محرومیت زدایی در مجموعه سپاه و بسیج فرمان مقام معظم رهبری است و ما سربازان ایشان هستیم.

سردار حسین معروفی افزود: بزرگترین دشمن ما آمریکا و صهیونیسم است و متقابلاً ما نیز دشمن آنان هستیم زیرا آنان با نظام، ملت و آرمان های ما دشمن هستند اما مهمتر از همه فقر است که دشمن است.

وی بیان داشت: فقر مهمترین دشمن است و ما همه توانمان را گذاشته ایم برای رفع محرومیت و فقری که سالهاست از دولت های ستمشاهی قبل بر ملت ما مستولی شده است و در جای جای استان ما به ویژه در جنوب شرق کرمان وجود دارد.

سردار معروفی با اشاره به اینکه کرمان یکی از استان های دچار مشکل آب است گفت: تاکنون هزار و ۲۰۰ روستا در این استان شناسایی شده که دچار تنش آبی هستند.

وی تصریح کرد: از فروردین سال ۱۴۰۰ تاکنون به ۴۰۹ روستا در استان کرمان آبرسانی شده است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان بیان داشت: با اشاره به اینکه در کل طرح هزار و ۲۵ کیلومتر لوله گذاری انجام شده است، افزود: هزینه آبرسانی ۴۰۹ روستا در مجموع ۸۳ میلیارد تومان است که از طریق واقف، سپاه و دولت (فرمانداری، بخشداری و آبفای شهرستان ها) تامین شده است.

 سردار معروفی ادامه داد: در این طرح به ۴۷ هزار و ۹۱۰ خانوار و جمعیت ۱۶۷ هزار و ۸۵۰ نفر آبرسانی شده است.

پایان/

۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۵
کد خبر: 19302

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 7 =