بحران همیشگی انرژی برای اروپا

تصمیم کشورهای اروپایی برای قطع وابستگی به انرژی روسیه ، قاره سبز را به بحران همیشگی تامین سوخت و هزینه بالای انرژی دچار می کند.

به گزارش تحریریه، مقام های اروپایی نسبت به تداوم همیشگی هزینه های بالای انرژی هشدار می دهند. اتحادیه اروپا عنوان می کند شهروندان قاره سبز باید خود را برای کنار گذاشتن منابع انرژی ارزان قیمت روسیه آماده کنند و هزینه این تصمیم را بپردازند.

«مارگرته وستاگر» کمیسر اتحادیه اروپا، روز گذشته به روزنامه آلمانی «هندلزبلات» ابراز داشت که مصرف کنندگان اروپایی باید افزایش دائمی قیمت انرژی را بپذیرند و آن را تحمل کنند زیرا این قاره تصمیم گرفته است تا از واردات روسیه مستقل شود.

نکته قابل توجه آن است که بخش قابل توجهی از صنعت اروپا به انرژی بسیار ارزان روسیه، نیروی کار فوق العاده ارزان چینی و نیمه هادی های رایانه ای از تایوان وابسته است.

وستاگر معتقد است با اینکه پیش از این اروپا از مخاطرات آگاه بود، اما طمع نشان داد و اقدامی نکرد.

به گفته این کمیسیونر، کشورهای اروپایی به سادگی قادر نیستند با قطع چنین وابستگی هایی سازگار شوند. وی تصریح کرد: اروپا باید تجارت خود را متنوع کند و قیمت های بالاتر را بپذیرد... در نهایت مصرف کنندگان هم باید هزینه این تغییرات را بپردازند.

با این حال وستاگر ابراز امیدواری کرد که خرید گاز طبیعی مایع توسط اتحادیه اروپا از دیگر منابع گازی جهان، بتواند تا حدودی از افزایش قیمت ها جلوگیری کند.

اتحادیه اروپا عنوان می کند تصمیم دارد به سرعت وابستگی خود به سوخت‌های فسیلی روسیه را کاهش دهد. با این حال، بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا به شدت به منابع انرژی روسیه وابسته هستند و برخی از آنها با ممنوعیت واردات نفت از این کشور موافقت نکرده اند.

گفتنی است مسکو حدود ۴۰ درصد از کل گاز طبیعی مورد استفاده کشورهای اتحادیه اروپا را تامین می کند و حدود یک سوم نفت مورد نیاز آنها را تامین می کند.

پایان/

۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۷
کد خبر: 19334

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 8 =