حجم سرمایه بلوکه شده روسیه در اتحادیه اروپا

اتحادیه اروپا می گوید کمتر از مقدار پیش‌بینی شده از دارایی های بانک مرکزی روسیه را در کشورهای اروپایی بلوکه کرده است.

به گزارش تحریریه، خبرگزاری «رویترز» نوشت، یک مقام ارشد اتحادیه اروپا اعلام کرد که کشورهای عضو این اتحادیه از مسدود شدن حدود ۲۳ میلیارد یورو (۲۴.۵ میلیارد دلار) از دارایی های بانک مرکزی روسیه خبر داده اند. اگرچه این برای اولین بار است که رقمی برای این توقیف بیان می شود اما همین آمار هم کمتر از رقم مورد انتظار بوده است.

روسیه آشکارا اعلام کرده است که تحریم های غرب منجر به مسدود شدن حدود ۳۰۰ میلیارد دلار از دارایی های بانک مرکزی این کشور در سطح جهان شده است.

«دیدیه ریندرز» کمیسر دادگستری اتحادیه اروپا در یک کنفرانس خبری گفت: طبق اطلاعاتی که کمیسیون اروپا از ۲۷ دولت اتحادیه اروپا جمع آوری کرده است، از این دارایی های مسدود شده اعلامی مسکو، تنها کمتر از ۱۰ درصد آن در اتحادیه اروپا است.

وی گفت که حدود ۲۳ میلیارد یورو از زمان آغاز جنگ اوکراین در ماه فوریه در اتحادیه اروپا مسدود شده است. این میزان از رقم ۱۰۰ میلیارد دلار مسدود شده توسط ایالات متحده کمتر است.

ریندرز ابراز داشت علاوه بر آن، کشورهای اتحادیه اروپا نیز حدود ۱۰ میلیارد یورو از دارایی‌های فیزیکی مانند قایق‌های تفریحی و ویلاهای مرتبط با الیگارش‌ها و مقامات مرتبط با کرملین را توقیف کرده‌اند.

Second Abramovich superyacht docks in sanctions-free Turkey – EURACTIV.com

موضوع شگفت آور از نگاه این خبرگزاری آن است که این مقام قضایی اروپایی توضیح نداده است که چرا سومین اقتصاد بزرگ جهان دارایی های اندکی از بانک مرکزی روسیه را جذب کرده است.

ریندرز همچنین از بیان اینکه آیا همه دولت های اتحادیه اروپا درباره مسدود شدن دارایی ها گزارش داده اند یا خیر، خودداری کرد.

طبق این گزارش، بسیاری از دولت های اروپایی نسبت به اجرای کامل تحریم های اتحادیه اروپا محتاطانه رفتار کرده اند و برخی از این دولت ها از بیان رسمی و علنی اطلاعات مبنی بر اینکه آیا دارایی های روسیه را مسدود کرده اند یا نه، خودداری می کنند.

پایان/

۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۵
کد خبر: 19337

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 0 =