محدودیت صادرات شکر هند

بعد از مقررات سختگیرانه هند برای صادرات گندم، اینبار دهلی نو صادرات شکر را نیز محدود کرد.

به گزارش تحریریه، خبرگزاری «رویترز» نوشت، هند برای جلوگیری از افزایش قیمت‌های مواد غذایی در داخل کشورش صادرات این فصل شکر را به ۱۰ میلیون تن محدود ساخت تا برای اولین بار در شش سال گذشته محدودیت‌هایی را بر صادرات این کالا اعمال کرده باشد.

دولت هند در این دستورالعمل از صادرکنندگان خواسته است تا برای صدور هرگونه محموله به خارج از کشور برای تاریخ  ۱ ژوئن تا ۳۱ اکتبر مجوز دریافت کنند.

هند بزرگترین تولید کننده شکر در جهان و دومین صادرکننده بزرگ پس از برزیل است و اکنون پس از گندم، صادرات این کالا را هم محدود کرده است.

چند هفته قبل دولت هند از تصمیم خود برای ممنوعیت صادرات گندم، به‌منظور کاهش تورم و محافظت از ذخایر خود خبر داد. به نظر می رسد تصمیم تازه در مورد شکر هم برای مقابله با بحران احتمالی در بازار محصولات کشاورزی به علت تداوم جنگ در اوکراین و افزایش قیمت ها اتخاذ شده باشد.

دولت هند در بیانیه خود آورده است که باهدف حمایت از تولید داخل و تضمین عرضه کافی مواد غذایی در داخل کشور، صادرات شکر را تا پایان تابستان تا سطح ۱۰ میلیون تن کاهش می‌دهد.

Sugar production to rise 13%, even as industry grapples with surplus  opening balance stock - The Hindu

رویترز در ماه مارس گزارش داده بود که هند در حال برنامه ریزی برای محدود کردن صادرات شکر برای حفظ قیمت های داخلی و تضمین ثبات عرضه در بازار است.

پس از اعلام تصمیم هند، قیمت شکر سفید در لندن بیش از ۱ درصد افزایش یافت.

یک تاجر مستقر در بمبئی اظهار داشت که دهلی نو نگران تورم مواد غذایی است و به همین دلیل تلاش می‌کند مطمئن شود شکر کافی در کشور باقی می‌ماند تا بتواند نیاز در فصل جشنواره را تامین کند.

صادرکنندگان همچنین اعلام کردند تصمیم برای اجازه دادن به کارخانه ها برای صادرات ۱۰ میلیون تن به هند کمک می کند تا مقدار قابل توجهی شکر را در بازار جهانی بفروشد.

در ابتدا، هند قصد داشت صادرات شکر را به ۸ میلیون تن محدود کند، اما دولت سپس تصمیم گرفت به کارخانه‌ها اجازه دهد تا مقدار بیشتری شکر را در بازار جهانی بفروشند زیرا برآوردهای تولید به سمت بالا اصلاح شد.

انجمن کارخانه‌های تولیدکننده قند هند، پیش‌بینی پیشین خود مبنی بر تولید سالانه شکر را به ۳۵.۵ میلیون تن تغییر داد. پیش از این نهاد فوق میزان تولید را ۳۱ میلیون تن عنوان کرده بود.

پایان/

۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۴
کد خبر: 19354

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 5 =