شکایت شرکت روسی از آمریکا

«روسنفت» غول نفتی روسیه علیه دولت ایالات متحده به دلیل سیاست های تحریمی این کشور شکایت می کند.

به گزارش تحریریه، «میخائیل لئونتیف» سخنگوی شرکت «روسنفت» به روزنامه «ودوموستی» اعلام کرد غول نفتی روسنفت قصد دارد علیه وزارت خزانه‌ داری آمریکا شکایت کند.

به گفته سخنگوی این شرکت، تصمیم روسنفت پس از آن گرفته شد که خزانه داری ایالات متحده اتهاماتی را مبنی بر مشارکت این شرکت روسی در قاچاق نفت به همراه سپاه پاسداران ایران بیان کرده بود.

لئونتیف اضافه کرد: ما در دادگاه از منافع خود دفاع خواهیم کرد. همه نکاتی که «آنتونی بلینکین» وزیر خارجه آمریکا عنوان می کند دروغ‌ های عمدی و غیرقابل اثباتی هستند که خودخواهانه برای اهدافی خاص بیان می شوند.

وی علت اقدام مقامات آمریکایی علیه روسیه و ایران را در این نکته دانست که دولت کنونی ایالات متحده در زمینه حفظ منافع  او از نظر منافع کشورش در هر حوزه ای شکست خورده است.

بلینکن روز چهارشنبه اعلام کرده بود که ایالات متحده تحریم هایی را علیه یک شبکه بین المللی درگیر در قاچاق نفت و پولشویی اعمال می کند. او اظهار داشت که این شبکه توسط شخصیت‌ های فعلی و سابق ایرانی هدایت می‌شود. ضمن آنکه از حمایت سطوح ارشد دولت فدراسیون روسیه و همچنین مدیران شرکت‌های چینی و یک دیپلمات سابق افغان برخوردار است.

این مقام آمریکایی تهدید کرد که هر کسی که نفت ایران را بخرد تحریم خواهد کرد.

پس از خروج دولت ترامپ از توافق هسته ای بین المللی، بیش از سه سال است که ایالات متحده تجارت نفت ایران را ممنوع و محدود کرده است. در آوریل ۲۰۱۹، واشنگتن تهدید کرد کشورهایی را که به خرید نفت از تهران ادامه دهند، پس از پایان معافیت اولیه شش ماهه تحریم می کند.

پایان/

۱۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
کد خبر: 19384

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 4 =