تکرار بحران سوخت در انگلیس!

برای دومین بار در یک هفته قیمت سوخت در انگلیس رکورد زده و اعداد بی سابقه ای را تجربه کرده است.

به گزارش تحریریه، اطلاعات انجمن رانندگان انگلستان RAC نشان می دهد که هزینه های بنزین و گازوئیل در بریتانیا روز جمعه به بالاترین حد خود رسید و همه رکوردهای پیشین را که در اوایل هفته ثبت شده بود، پشت سر گذاشت.

بر این اساس قیمت یک لیتر بنزین بدون سرب به ۱.۷۱ پوند (حدود ۲.۱۶ دلار) افزایش یافت.

هزینه سوخت دیزل با ۲۹ پنس افزایش به نزدیک به ۱.۸۲ پوند (حدود ۲.۳۰ دلار) رسید و این امر باعث افزایش هزینه برای پر کردن باک خودروها شد. متوسط هزینه پرکردن باک بنزین ​​خودرو برای خانواده ها به ۹۳.۶۹ پوند (۱۱۸.۳۲ دلار) بالغ شده است.

Petrol prices hit 142.94p per litre, data shows - beating record set in  2012 | Business News | Sky News

بر اساس گزارش ها بنزین به یک نقطه عطف نگران کننده دیگر رسیده است زیرا قیمت های عمده فروشی همچنان روند افزایشی را نشان می دهند.

«سایمون ویلیامز» سخنگوی سوخت RAC  عنوان داشت همین امر شرایط زندگی را برای خانوارها سخت تر می کند زیرا قیمت ها به صورت پی در پی و بی سابقه افزایش می یابد و بی وقفه هزینه های زندگی را بیشتر می کند. این به معنای یک بحران است.

«ریشی سوناک» وزیر دارایی انگلیس چندی قبل در تلاش برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها اعلام کرد که دولت تا مارس ۲۰۲۳ تعرفه سوخت را به میزان ۵ پنس در هر لیتر کاهش می‌دهد. طبق گزارش‌ها، اگرچه این کاهش بزرگی است، اما رانندگان این اقدام را ناکافی می‌دانند.

به اعتقاد آن ها به دلیل افزایش قیمت در پمپ بنزین ها، کاهش موقت مالیات بر ارزش افزوده راه موثرتری برای کمک به رانندگان خواهد بود.

ویلیامز عنوان داشته است که مالیات بر ارزش افزوده ۲۰ درصدی کنونی به نفع وزارت خزانه داری اما به شدت برای مردم و مصرف کننده ناعادلانه است. 

پایان/

۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۲:۰۰
کد خبر: 19385

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 12 =