تهدید غذایی چین برای آمریکا

گزارش جدید دولت آمریکا مدعی است که سیاست های کشاورزی پکن برای آمریکایی ها خطرناک است.

به گزارش تحریریه، یک آژانس فدرال آمریکایی که بر تجارت با پکن تمرکز دارد تلاش های چین برای دستیابی به امنیت غذایی را تهدیدی برای ایالات متحده ارزیابی کرد. 

مقامات آمریکایی هشدار می دهند که شرکت های چینی ممکن است اقدام به سرقت مالکیت معنوی، کاهش سود صادرات مواد غذایی واشنگتن، تضعیف زنجیره تامین و حمله به محصولات دستکاری شده ژنتیکی آمریکا با جنگ بیولوژیکی کنند.

گزارشی که این هفته توسط کمیسیون بازنگری اقتصادی و امنیتی آمریکا و چین بر «علاقه پکن به شناخت توان کشاورزی ایالات متحده» تاکید دارد و معتقد است پکن پس از مواجهه با چالش‌های گوناگون در سال‌های اخیر، امنیت غذایی خود را از طریق سرمایه‌گذاری در خارج از کشور افزایش می‌دهد.

در  این گزارش آمده است: تلاش‌های داخلی دولت چین برای حل مشکلات چین کافی نبوده است و پکن اکنون به دنبال رفع نیازهای خود از طریق سرمایه‌گذاری و تملک زمین‌های کشاورزی، دامپروری، تجهیزات کشاورزی و مالکیت معنوی در حوزه دانه های تراریخته است.

طبق گزارش نهاد آمریکایی، این تلاش ها خطرات گوناگونی را برای امنیت اقتصادی و ملی ایالات متحده ایجاد می کند.

این سند سپس در مورد کاربردهای نظامی بالقوه فناوری‌های کشاورزی هشدار داده و مدعی شده است که ارتش آزادی‌ بخش خلق چین روزی تلاش خواهد کرد تا جنگ بیولوژیکی را علیه محصولات دستکاری‌ شده ژنتیکی آمریکا به راه بیندازد.

در این  بررسی عنوان شده است در حالی که منافع اصلی چین در به دست آوردن بذرهای تراریخته از ایالات متحده در بهبود بازده محصولات  خود است، این موضوع به سلاحی بالقوه هم تبدیل می شود . اقدامی همچون هک کردن کدهای کامپیوتری، پکن را قادر می سازد به راحتی کد یا DNA دانه‌ های تراریخته ایالات متحده را هک کرده و با دستکاری در آن محصولات ایالات متحده را از بین ببرد و  جنگ زیستی به راه بیندازد.

این گزارش همچنین به نگرانی‌های پیشین در مورد زنجیره‌های تامین ایالات متحده هم اشاره و تاکید کرد که پکن می‌ تواند از طریق سرمایه‌ گذاری‌ های خود اهرم های کارآمد زیادی را علیه اقتصاد آمریکا به دست آورد و برتری و قابلیت های واشنگتن در فناوری کشاورزی را از بین ببرد.

گزارش این نهاد تاکید دارد خرید غیرقانونی دانه‌های تراریخته از سوی چین، می تواند به توسعه ناگهانی این گونه بذرها توسط کشور فوق منجر شود و شرکت‌های آمریکایی را از درآمد محروم کرده و فرصت را برای کشف آسیب‌پذیری‌ های ایالات متحده فراهم آورد.

پایان/

۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۵
کد خبر: 19390

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 8 =