آمریکا باید بداند دوران بزن در رو تمام شده است

امیررضا واعظ‌آشتیانی گفت: آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها دنبال امتیازگیری هستند و هنوز درس نگرفته‌اند که ایران، ایرانِ 10 یا 15 سال پیش نیست شرایط تغییر کرده است.

به گزارش تحریریه، مذاکرات همچنان در حالت تعلیق به سر می برد و مشخص نیست که سرنوشت آن چه می شود. این پرسش زمانی اهمیت مییابد که به گفته برخی تحلیلگران اگر مذاکرات در دور اخیر به نتیجه نرسد، هیچ بعید نیست برجام به طور کامل از بین برود.

امیررضا واعظ آشتیانی، فعال و تحلیلگر سیاسی، درباره این موضوع گفت: «آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها دنبال امتیازگیری هستند و هنوز درس نگرفته‌اند که ایران، ایرانِ 10 یا 15 سال پیش نیست شرایط تغییر کرده است. غربی‌ها و به ویژه آمریکایی‌ها باید بدانند که دوران بزن‌درو تمام شده است. غربی ها می خواهند طوری جلوه دهند که ایران مانع تحقق نتجه نهایی مذاکرات است؛ در صورتی که این طور نیست و ایران صرفا به طور مقتدرانه از حقوق مسلم خود دفاع می کند».

او ادامه داد: «ما در عین حال که نباید بهانه ای به دست غربی ندهیم اما باید استیفای حقوقمان همواره در دستور کارمان باشد. اکنون می بینیم که آمریکا یونان را تحریک می کند تا به نیابت از اروپا نفتکش ما را توقیف کند و به استناد حکم بی اساس یک دادگاه، عمل یونان را توجیه می کنند و وقتی ایران اقدام متقابل می کند، می بینیم که فضاسازی ها علیه ایران شروع می شو. همه اینها نشان می دهد غربی ها و به ویژه آمریکا قصد متشنج کردن شرایط را دارند تا بتوانند امتیازات بیشتری بگیرند اما غافل از اینکه ایران، دیگر ایرانِ چندسال پیش نیست».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «آمریکایی ها باید بدانند دوران قلدری کردن تمام شده است؛ کمااینکه دیدیم سپاه چه طور در موضوع توقیف نفتکش یونانی مقتدرانه عمل کرد و جالب آن است که ناو آمریکایی در همان نزدیکی بوده اما جرئت نمی کند هیچ عکس العملی نشان دهد».

واعظ آشتیانی در پایان گفت: «آمریکایی ها خودشان داعش را به وجود می آورند و خانم هیلاری کلینتون آشکارا به این موضوع اقرار می کند اما همین کشور به سپاه ما می گوید تروریست. خب بگویند، تا ابد هم بگویند؛ چه اهمیتی دارد؟ واقعیت این است که دولت آمریکا، یک دولت ترویست است و این موضوع کاملا قابل اثبات است اما ئقتی برای غربی ها قانون جنگل حاکم باشد، هیچکس پیدا نمی شود این دولت را تروریست اعلام کند».

منبع: مثلث آنلاین

پایان/

۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۵
کد خبر: 19482

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 9 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
      0 0
      متاسفانه تریبون ها افتاده دست عده ای بی فکر. بی سواد و نادانی که فقط بر علیه مردم هزینه درست می کنند