بسته جدید کمک نظامی به اوکراین، چالش جدید روسیه

«میخائیل میزینتسف»، رئیس مرکز کنترل دفاع ملی روسیه گفته است که نیروهای اوکراینی قصد دارند با شلیک راکت‌های دوربرد ساخت آمریکا به روسیه اقدامی تحریک آمیز انجام دهند.

به گزارش تحریریه، به نقل از تاس، «میخائیل میزینتسف»، رئیس مرکز کنترل دفاع ملی روسیه روز چهارشنبه گفت که شبه نظامیان اوکراینی قصد دارند راکت‌های دوربرد را که انتظار می‌رود به زودی توسط ایالات متحده ارسال شود، به خاک روسیه شلیک کنند تا آتش متقابل را تحریک کنند.

وی گفت: «طبق اطلاعات تأیید شده‌ای که از ارتباطات رادیویی رهگیری شده به دست آمده است، رژیم کی یف در نظر دارد یک تحریک غیرانسانی دیگر در شهر شوستکا انجام دهد.»

میزینتسف گفت: «در آینده نزدیک، محموله‌ای از سامانه‌های موشکی دوربرد ساخت آمریکا به شوستکا می‌رسد که نیروهای اوکراینی به دستور سرویس امنیت اوکراین (SBU) قصد دارند مستقیماً آن‌ها را به خاک فدراسیون روسیه شلیک کنند. با انجام این کار، نئونازی‌های اوکراینی قصد دارند آتش متقابل نیروهای مسلح روسیه را تحریک کنند تا آنها را به شلیک بی‌رویه به زیرساخت‌های غیرنظامی و از بین بردن جمعیت غیرنظامی متهم کنند.»

این مقام روسی همچنین تاکید کرد که مقامات کی یف قصد دارند خبرنگاران اوکراینی و خارجی را برای تهیه مطالب جعلی و عکس و فیلم درباره قتل غیرنظامیان توسط نیروهای روسی که پس از آن توسط رسانه‌های غربی به طور گسترده منتشر می‌شود، در این رویداد مشارکت دهند.

پیش از این، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا با صدور بیانیه‌ای در روز چهارشنبه رسماً اعطای بسته کمک‌های جدید نظامی این کشور به اوکراین را اعلام کرده بود. کاخ سفید در بیانیه‌ای در این خصوص اعلام کرد: «بایدن بسته جدید کمک نظامی به اوکراین، از جمله سامانه «هیمارس» (HIMARS) را تائید کرده که قرار است به کی یف تحویل داده شود.»

خبرگزاری آناتولی هم پیشتر در گزارشی در این خصوص نوشته بود: «آمریکا در صدد است تا سیستم موشکی توپخانه با کارایی بالا را به اوکراین ارسال کند.»

یک مقام ارشد کاخ سفید هم که خواست نامش فاش نشود، روز چهارشنبه به خبرنگاران در مورد ارائه بسته کمک نظامی جدید به اوکراین توضیحاتی داده بود. این مقام مسئول با اشاره به اینکه برد سیستم مورد بحث ۴۰ مایل (تقریباً ۶۵ کیلومتر) است، گفته بود که آنها از اوکراین تضمین‌هایی را دریافت کردند که سیستم مورد بحث برای هدف قرار دادن خاک روسیه مورد استفاده قرار نخواهد گرفت؛ ادعایی که کرملین عصر چهارشنبه آن رد و تصریح کرد که پیشینه رفتار کی یف مانع از می‌شود که وعده‌های این کشور را باور کنیم.

منبع: مهر

پایان/

۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۵
کد خبر: 19502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 1 =