پرواز قیمت مرغ!

گران فروشی در وزارتخانه مرغ فروش باعث پرواز قیمتی این کالا شده است، اگرچه بازار راه خود را می رود.

به گزارش تحریریه، وزارت جهاد کشاورزی در دوران سیدجواد ساداتی نژاد نماینده سابق کاشان و وزیر کنونی به یک ابتذال کامل کشیده شده و انبوه اقدامات مخرب این وزیر نه باعث برکناری وی در دولت سیزدهم شده و نه مجلس تماشاچی را به استیضاح وادار کرده است.

در تازه ترین مورد، تخم مرغ در بازار آزاد شانه ای ۵۵ هزار تومان است، اما وزارت جهاد کشاورزی از طریق بازرگام جهت تنظیم بازار، شانه ای ۶۹ هزار تومان می فروشد.

ایجاد بازرگام که وزارت جهاد را از وزارتخانه ای با نقش حاکمیتی به مرغ فروشی و سیب زمینی فروشی تبدیل کرده است با این هدف انجام شد تا جلوی نوسانات قیمتی را بگیرد، اما به موتور القای نوسان در بازار تبدیل شده است. 

درحالیکه وزارت جهاد کشاورزی قیمت مرغ را 59 هزار و 800 تومان برای دوران پس از حذف دلار رانتی 4200 تومانی تعیین کرده بود، اما قیمت آن در بازار به 40 هزار تومان رسیده است که تفات معنی داری با دوران پرداخت رانت ارزی دلار 4200 تومانی ندارد. 

ساداتی نژاد به چه دلیل بر تنور افزایش قیمت ها دمیده و نرخ های تصاعدی به بازار تزریق می کند؟

پایان/
 

۱۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
کد خبر: 19567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 9
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • محمدعلی IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
      3 1
      این وزیر اقتصاد تنهاچیزی که نمیداند واز آن اطلاعی ندارد اقتصاد است دولت محرومان برچه اساسی این آقا راوزیر گذاشته خدا داند وبس//آقای رییسی نمیداند برای پولدارها قیمت هرچه گران باشد مهم نیست فقط ما ضعیفان را دولت محرومان ازهمه چیز محروم کردوشرمنده زن وبچه مون هستیم وازخجالت جرات حرف زدن به زن وبچه مون را نداریم //آقای رییسی واقعا دولت محرومان راتشکیل دادی
      • NL ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
        0 0
        تا شما یاد نگیرید دولت نه تنها مسئول گران و ارزان کردن نیست بلکه توان اون رو هم نداره وضعیت همینه. یارانه شما رو داشتن به ثروتمندا می‌دادن؛ اونوقت آوردن به خودتون می‌دن. اگر به این اقدام اعتراض کنید هیچ کسی شوقی برای اصلاح وضعیت نخواهد داشت.
    • علیò IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
      2 1
      یارو با نیسان اشغال کاهو می دهد برای گاو داری نان خشک از مردم کیلویی ۲هزار می خره یک دفعه با بودن این وزیر نابغه شیر ۷هزار تومانی را همین آقا کرده ۱۳ هزار وزیر باِعث فقر کلسیم تویی وگرنه لبنیات مازاد نیست خدا عوض بده به تو یک ماه بخاطر شکست قیمت نه مرغ خریدم نه تخم مرغ نه شیر نه ماکارانی یارانه ماکارانی چی شد وعده می دادی همین آقا به کارکنان جهاد روغن ارزان میده
      • NL ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
        0 0
        یارانه ماکارونی چه شد وعده می‌دادی؟ اون نفری ۳۰۰ تومن یارانه گوجه و خیار بود که ریختن؟
      • یه ایرانی IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
        0 0
        کاش فقط کاهو و نان خشک بود چند سال پیش که نهاده های دامی ارزان هم بود خود تلویزیون نشون داد پفکهای تاریخ مصرف گذشته رو میدادن بهشون! و میگفتند روی انسان اثر داره و باعث بیماری میشه ولی روی حیوانات اثری نداره!
    • IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
      1 0
      متاسفانه همکاران رییسی مثل همین وزیر صمت و کشاورزی و میرکاظمی دارن ساز مخالفت و سربه شورش را کوک میکنند هر کدوم به نوعی یکی بقال شده یکی را هرچی می‌گفتیم مواظب خودرو سازها باش اینها مافیا هستند کوس نکرد بنگاه داری بز کرد قیمتها چنان رفت بالا که هرچی پایین بیاد تاثیری ندارد الان میرکاظمی افتاده به جون کارمند و بازنشسته و مجلس که اصلا کبریت بی خطر اصلا خوابشون برده قالیباف قبل از نمایندگی چنان سخنرانی میکرد که می‌گفتیم علامه دهر اومده تمام مملکت رو بهم ریختگی برای حذف ارز ترجیحی فشار به قشر متوسط جامعه این هنره واقعا میرکاظمیی اقتصاد دان هست از جیب یک عده برداری به چیبب یک عده بریزی این رو به قول کروبی ننه اش بهتر از اونها اقتصاد را بلده تمام اجناس هرروز داره کران میشه اونوقت میگیی تمام مشکل ز حقوق کارمند و بازنشسته است رییسی هم هیچ کاره مجلس در خواب صدای هیچکس هم در نمی اد ه خدایا تو شاهدی چقدر انتظار کشیدیم اینها بیایند سرکار ولی واقعا دارند بی عدالتی میکنند چه به عمد چه عمدا حیف از رییسی محبوب به خدا محبتش تو دلمون هست ولی این وزرا دارند کارها را خراب میکنند امان از مشاوران مرموز و ن
    • حسن IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
      2 0
      بی کفایت ترین وزیر رئیسی که باعث عدم اعتماد مردم به دولت رئیسی شده ایشان و حلقه اطرافیانش نه علم اقتصاد میدانند نه از کشاورزی چیزی سر در میآورند. . نبود چنین وزیری سودمندتر از بودنش است. مجلس انقلابی هم که الحمدا... به کما رفته.مردم تا کی باید چوب بی کفایتی این وزیر را بخورند. طی یکسال قیمت برنج 5 برابر شده . روغن مرغ گوشت و تمام محصولات کشاورزی . . کاش لااقل سودش به جیبی کشاورزان و دامداران میرفت.. سازمان بازرسی خواب است؟
    • IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      0 0
      اگه دولت به یاری خدا بودجه این خبر گذاری ها را حذف می کرد حرف الکی تحویل مردم نمی دادند
    • IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      0 0
      تنها راه مبارزه گران فروشی کم خریدن درحدفقط یک ضرورت است برای هفته ومامان نخرند