کوه سامانه یکپارچه خودرو، موش زائید

سامانه یکپارچه تخصیص خودرو در ابتدای مسیر فعالیت با مشکلات و ابهاماتی از سوی مردم مواجه شده است.

به گزارش تحریریه، بیست و هفتم اردیبهشت اولین دوره ثبت نام در سامانه جدید فروش یکپارچه خودرو آغاز شد و برندگان قرعه کشی تا ۱۸ خرداد فرصت واریز وجه دارند. این سامانه از ابتدای شروع به کار با مشکلاتی مواجه بود؛ به طور مثال در اولین گام ثبت نام، برخی متقاضیان به راحتی نتوانستند عملیات را به پایان برسانند.

به گفته برخی کاربران در دو روز اول که اقدام به ثبت نام کرده بودند، این سامانه مدام اخطارهای مختلفی می‌داد و در بارگذاری اطلاعات، دریافت پیامک یا انتخاب شهر برای تکمیل فرم ثبت، ایراداتی وجود داشته است. برخی کاربران می‌گفتند، در مرحله انتخاب خودرو، سامانه پیام "در حال بارگذاری اطلاعات" را نشان داده، اما امکان ثبت نام فراهم نشده است.

پس از انجام قرعه کشی نیز اعلام نتایج با تاخیر بود؛ به طوری که آقای حسین زاده‌ قشمی رئیس مرکز ارتباطات وزارت صمت، اعلام کرد که نتایج قرعه کشی با تاخیر اعلام خواهد شد و علت این موضوع را  تاخیر در روند تایید استعلام‌ها از نهادهای مختلف عنوان کرده بود.

 از طرفی پس از ثبت نام و انجام قرعه کشی، اتفاقات جدیدی رخ داد؛ چند کاربر برای استعلام نتیجه قرعه کشی وارد سایت شده و پیامی مبنی بر برنده شدن دریافت کرده اند، اما پس از اینکه قصد داشتند اقدام به واریز وجه کنند، پیامی مبنی بر حضور در لیست منتخبین رزرو را مشاهده کردند!

گزارش - روش جدید فروش <a class=خودرو، رضایت مشتریان را جلب کرد؟/ اما و اگرهای فروش جدید خودرو از زبان مردم در فضای مجازی" height="606" src="https://cdn.yjc.news/files/fa/news/1401/3/17/16164281_951.jpeg" width="337" />

گزارش - روش جدید فروش خودرو، رضایت مشتریان را جلب کرد؟/ اما و اگرهای فروش جدید خودرو از زبان مردم در فضای مجازی

گزارش - روش جدید فروش خودرو، رضایت مشتریان را جلب کرد؟/ اما و اگرهای فروش جدید خودرو از زبان مردم در فضای مجازی

گزارش - روش جدید فروش خودرو، رضایت مشتریان را جلب کرد؟/ اما و اگرهای فروش جدید خودرو از زبان مردم در فضای مجازی

خودروسازان نیز از ابتدا نسبت به سامانه فروش یکپارچه تخصیص خودرو متعرض بوده اند؛ به طور مثال، آقای احمد نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان گفته، نسبت به بخشنامه وزیر صمت مبنی بر شیوه جدید قرعه کشی انتقاد داریم. تاکنون بخش خصوصی کار خود را انجام می‌داد و بدون سیستم قرعه کشی، مردم به سهولت خودرو را ثبت نام کرده و تحویل می‌گرفتند.

نعمت بخش گفت: نامه وزیر صمت به رییس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با سیاست‌های رئیس جمهور نیز مغایرت دارد؛ حتی آقای وزیر گفته بود، امسال قرعه کشی نخواهیم داشت.

سال ۹۷ یعنی زمانی که واردات خودرو ممنوع بود، گروهی با متصدیان وقت سامانه ثبت سفارش خودرو در وزارت صمت، ارتباط گرفته و در زمان ممنوعیت، اقدام به واردات خودرو کرده بودند.

منبع: yjc

پایان/

۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۵
کد خبر: 19613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 20
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • حسین LB ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
      5 3
      در هر صورت قرعه کشی بهتر است . اگر نه دلال ها و بنگاها با زد و بند تمام خودروها را می خرند و دو برابر به مردم می فروشند . به روش کار ایراد نگیرید سامانه مشکل دارد باید رفع شود . هر جا پای سلیقه در میان باشد بی عدالتی اتفاق خواهد افتاد . مثل اینکه برای ناظر هم باید ناظر تعریف کرد و ... خدا کنه بحث واردات حل شود و از تقاضاها کاسته شود . خودرو امروزه حکم پای مردم را دارد و جزء لوازم اولیه زندگی محسوب می شود و سرمایه نیست .
      • NL ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
        0 0
        مردم عقل ندارن دوبرابر بخرن؟ نمی‌تونن برن از بازار تامین کنن؟ بی سوادانی مثل شما تو وزارت صمت نشستن تصمیم می‌گیرن.
    • مرتضی IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
      5 5
      برای خرید بنجل ناراحت شدن!!!!! خلایق هرچه لایق!!!!! تمام کسانی که ثبت نام میکنند همون روشنفکران متحجر هستند که همیشه دم از عقب ماندگی ایران می‌زنند!!!!
      • US ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
        0 0
        کجایی وقتی گوشت نمیشه خرید سیب زمینی غذایی بز را به قیمت قبلی گوشت مجبور میشی بخری توهم نخریدن از سرت دور کن اینها پدر ابلیس هستند
    • IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
      7 1
      مملکت بی صاحب
    • غریبه IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
      8 1
      از اول موش بود شما با تبلیغات پوچ کوهش کردید
    • علی IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
      8 0
      اینا همش بازیه ... شما فیلم طرف رو داری میگه این چه وضع مملکته بعد خودش بد تر از نفر قبلیه ... وزیرش که دیگه خود جرجیسه
    • آرین کریمی IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
      0 0
      خودروسازان خودشان در سایت جابجایی هایی انجام میدهند و خودروهای دریافتی بنام فامیلهایشان ویا اشخاص دیگر میگیرند و انبار میکنند و یا به فروش آزاد میرسانند ار این دو راه دیگر نداریم چطور میشود رانا وسمند را با تولید 1400 تحویل میدهند مگر اینکه دزدی میکنند
    • قاسم IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
      0 0
      آقای نعمت بخش می فرمایند قرعه کشی نباشد پس چرا راه حل ارائه نمی کنند مگر می شود خودرویی که تقریبا 200 میلیون تومان با بازار اختلاف قیمت دارد بدون قرعه کشی به دست مشتری رسانند من نمی دانم چرا افرادی از قبیل ایشان سالهاست که مسئولیت دارند .
    • IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
      0 0
      بله از ابتدا هم خودرو سازها مخالف تجمیع قرعه کشی ها و سامانه ی یکپارچه بودند چون فرصت دلال بازی و رانت خواری را از فرصت طلب ها می گرفت. حالا هم بحث هک شدن سامانه یکپارچه خودرو مطرح شده است شاید دلیل این نابسامانی سامانه کارشکنی همان دلالان خودرو باشد. وزارت صمت باید سامانه جدید را بهینه کرده و پیگیر روش جدید قرعه کشی و تخصیص خودرو باشدچرا که ظاهراً تنها راه جلوگیری از فروش زیر میزی خودرو سامانه ی یکپارچه و نظارت شدیدتر بر قرعه کشی است.
    • نعمتی09126660213 IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
      0 0
      باسلام در سامانه ثبت یکپارچه خودرو ثبت نام کردیم پس از قرعه کشی اعلام کرد با عرض تبریک شما جز منتخبین اصلی خودرو می باشید و برای واریز وجه به سایت خودرو ساز مراجعه نمایید پس از ورود کد ملی و شماره پیگیری در سایت ایرانخودرو اعلام میکنه شما برنده نشده اید و امکان ثبت نام وجود ندارد.عکس و مستنداتشو میتونم ارائه بدم .لطفا انعکاس بدید. باتشکر
    • IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
      0 0
      اینا کاری کردن تا دیگر هیچ کدوم برنده نشید تا گران تر نشده از بازار بخرید زمستان در راه است وقتتونوتلف نکنید اگر همون خرداد ۹۹ ک قرعه اومد بازار پارس میخریدید ۱۰۰ تومن الان کلی سود کرده بودید بعد با قرعه کشی شانس حضرت نوح داشته باشی برنده بشی اونم اگر بخرید تا قیمت کارخانه را مثل بازار نکردن از ما گفتن بود
    • IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
      0 0
      نخرید تا ارزان شود متاسفانه کرم از خود درخت هست وقتی برای ۴۰۰ دستگاه خودرو ۴ملیون وحتی بیشتر ثبت نام کنن همین میشه
    • ج IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
      0 0
      من برنده شدم اسکرین شات دارم ولی الان رزرو هم نیستم
    • امیر IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
      0 0
      پای ۱۰۰ الی ۲۰۰ میلیون تومن سود در میان ... پس هر کسی میتونه وسوسه بشه برای دزدی حالا چه برسه پای کسانیکه مثل آب خوردن به این رانتها باز هست...
    • email IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
      0 0
      عوض اينهمه گرفتاري و مصيبت و نداري و فقر و درماندگي و غيره و ذالك مردم ايران، "آقامون" جنتلمنه و "آقامون" عشق منه !!! سر "آقا" سلامت باشه ، بقيه مسائل با گذشت زمان از يادمون ميره!!!
    • IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
      0 0
      سلام، خداوند لعنت کند باعث و بانی گرونی ها رو، انشاالله
    • IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
      0 1
      دوستان پارس توی بازار خرداد ماه ۹۹ ۱۰۰ بود دوستانی که دوسال توی صف خودرو هستند برادر اگر همون موقع پارس رو میخریدید حداقل ۸۱ میلیون کمتر از الانه کارخانه پات در می آمد بعد دوسال زیر پات بود دوستان دست دست نکنید الان از بازار آزاد بخرید تخفیف هم داره بعد کارخانه می ره بالا بعد خودتون و سرزنش میکنید الان بخرید و منتظر قرعه کشی و واردات نباشید مملکت ما جز واردات برای آقازاده ها نفع داره نفعی برای بقیه نخواهد داشت چون تعرفه برای مردم عادی ۷۰ تاست ولی خود آقازاده ها ۰ درصد تعرفه پس الکی منتظر ارزانی نباشید یا حق دوست دار شما یک دلسوز ایرانی
    • IR ۰۷:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
      0 0
      این کارشون هم مثل همه کاراشون ریا کاری وسر کار گذاشتن مردم هست وقتی یک مشت راند خوار مسول ایران خودرو وسایپا باشند وضعیت بهتر از این نمیشه اینا اینقدر نفوذ دارند که به حرف رهبر گوش نمی کنند وهر کار دلشون می خواد می کنند مردم ما ساذه هستند که گول تبلیغات دروغین این گونه افراد رو می خورند
    • حسین IR ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
      0 0
      دزد کی بود