تهدید ایران، اروپا و آمریکا را رام کرد

به نظر این کشورها که فکر می‌کردند پس از دزدیدن نفتکش ایرانی توسط یونان تهران را در موضع انفعالی قرار خواهند داد اما دیدند ایران دو برابر تلافی کرد، از طریق واسطه‌ها متوجه شده‌اند که تهدیدهای ایران بسیار جدی و عملیاتی است.

به گزارش تحریریه، پس از انتشار خبرهای مختلف در مورد ارائه پیش‌نویس یک قطعنامه توسط کشورهای اروپایی‌ علیه برنامه هسته‌ای کشورمان در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، ایران از دو سه کانال مختلف پیام‌های بسیار بسیار تندی را روانه پایتخت‌های اروپایی و حتی امریکا کرده است. به نظر این کشورها که فکر می‌کردند پس از دزدیدن نفتکش ایرانی توسط یونان تهران را در موضع انفعالی قرار خواهند داد اما دیدند ایران دو برابر تلافی کرد، از طریق واسطه‌ها متوجه شده‌اند که تهدیدهای ایران بسیار جدی و عملیاتی است.

هر چند از ماهیت تهدیدها و پیام‌های محکمی که ایران به کشورهای اروپایی و امریکا رسانده خبر چندانی منتشر نشده، اما سفر انریکه مورا به عمان را می‌توان بخشی از روند دریافت پیام‌ها دانست، چه اینکه طرف قطری هم که روز گذشته با وزیر امور خارجه امریکا گفت‌وگو کرده، حامل پیامی در همین راستا بوده است. کشورهای اروپایی و امریکا به عنوان مجریان دستورات صادر شده از طرف صهیونیست‌ها، فکر می‌کردند با صدور قطعنامه علیه ایران در شورای حکام، ایران کوتاه خواهد آمد، اما مساله این بار بسیار بسیار متفاوت است.

عقب‌نشینی این کشورها و اصلاح پیش‌نویس قطعنامه ارائه شده را می‌توان در توضیحات یک خبرنگار غربی مشاهده کرد. ستفانی لیختنشناین، خبرنگار نشریه فارن پالیسی در صفحه توییترش نوشت: «متوجه شده‌ام چهارشنبه شب یا پنج‌شنبه صبح درباره [پیش‌نویس] قطعنامه ارائه شده به شورای حکام، توسط آمریکا و تروئیکای اروپا[آلمان، فرانسه و انگلیس] رای‌گیری خواهد شد. لحن این پیش‌نویس ملایم است و در آن هیچ اشاره‌ای به ارجاع موضوع به شورای امنیت سازمان ملل نشده است.»

به نظر، تهدید ایران بسیار معتبر بوده است، اعتباری که باید خیلی زودتر از این اتفاق می‌افتاد. مسامحه ایران با آژانس و سفر گاه و بی‌گاه دبیرکل آن به تهران و همراهی او با سیاست‌های کشورهای غربی و بر زمین گذاشتن اصل بی‌طرفی و رود به مسائل سیاسی موضوعی نیست که باید از آن عبور کرد. به صورت مشخص، مساله اصلی ایران با غرب به هیچ عنوان موضوع هسته‌ای نیست، این موضوع بهانه‌ای برای غرب است تا فشار اقتصادی بر مردم ایران را افزایش داده و با تداوم تحریم‌ها، مانع از پیشرفت ایران شوند.

این بهانه‌ها به هر دلیل باید از کشورهای غربی گرفته شود و آن‌ها باید بدانند که از یک نقطه به بعد هیچ راه عبوری نیست و همه مسیرها به سمت ایران مسدود است. بازرسان این سازمان از این به بعد باید مانند سایر کشورها از ایران بازدید به عمل آورده و تا زمانی که تاسیسات هسته‌ای رژیم صهیونیستی مورد بازرسی دقیق قرار نگرفته و این رژیم به قوانین این سازمان گردن نگذاشته، ایران نیز نباید در این زمینه کوتاه بیاید. 

منبع: اخبار سوریه

پایان/

۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۰
کد خبر: 19629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
      0 2
      آقا مگه پیشرفت فقط هسته ای هست از همه چیز عقبیم