تخفیف اوکراین به ترکیه!

ترکیه که در بحران اوکراین نقشی سردرگم در پیش گرفته است، از اوکراین بابت خرید غلات تخفیف می گیرد.

به گزارش تحریریه، آنگونه که «وهیت کریشچی» وزیر کشاورزی و جنگلداری ترکیه  اعلام کرده است دولت اوکراین موافقت کرده که غلات خود را با ۲۵ درصد تخفیف به ترکیه بفروشد.

آنکارا از نزدیک با مسکو و کی‌یف برای دستیابی به توافقی برای از سرگیری محموله‌های محصولات کشاورزی اوکراین از اودسا، بندر بزرگ دریای سیاه این کشور، رایزنی می کند.

انتظار می رود در چارچوب این طرح و با حمایت سازمان ملل متحد، یک کریدور حمل و نقل امن به رغم شدت درگیری روسیه و اوکراین، برای مقابله با بحران فزاینده جهانی غذا باز شود.

«خلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه هم اظهار داشت که چهار گروه در حال کار بر روی طرحی برای پاکسازی مین های شناور در سواحل اودسا و سایر نقاط در امتداد سواحل اوکراین و همچنین حفاظت از این کریدور کشتیرانی هستند.

وی با بیان اینکه پیشرفت‌های زیادی در این زمینه حاصل شده است و برنامه‌ ریزی فنی همچنان ادامه دارد، افزود: طرفین تلاش می‌کنند تا این موضوع در اسرع وقت به نتیجه برسد.

بر اساس گزارش‌ها، آنکارا برای پاکسازی مین‌ها در سواحل اودسا و اسکورت کشتی‌ های غلات پیشنهاد کمک نظامی را ارائه کرده است. این در حالی است که کی‌یف نگرانی‌ هایی را در زمینه که حذف تجهیزات دفاعی عنوان می کند زیرا می‌تواند بندر را برای حملات روسیه بی دفاع کند.

هفته گذشته، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه تصریح کرد مسکو صادرات ایمن غلات اوکراینی را از طریق بنادر دریای سیاه تحت کنترل روسیه تضمین خواهد کرد. سخنان او قیمت جهانی غلات را که قبلاً افزایش یافته بود به سطح آوریل بازگرداند.

کشورهای غربی بارها روسیه را به ممانعت از صادرات متهم کرده‌اند، اما کرملین اعلام داشت که کشتی‌های حامل غلات اوکراینی به دلیل مین‌هایی که نیروهای اوکراینی در منطقه قرار داده‌اند، نمی‌توانند بندر را ترک کنند.

پایان/

۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۱
کد خبر: 19639

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 13 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • کوروش کبیر IR ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
      2 0
      ترکیه سر در گم در جنگ روسیه و اوکراین!!!! اگه واقعا .... باید خیلی خیلی خوب بدونید ترکیه میلیارد ها میلیارد دلار از سرمایه منابع ثروتمندان روس رو کشونده به ترکیه و تاجران و ثروتمندان روس مجبورن از راه ترکیه کارهاشونو به سرانجام برسانند و اوکراین هم که مجبوره دست به دامن ترکیه بزنه و هر کاری ترکیه بخواد میکنه چون میدونن پوتین تنها حرف یک نفر را گوش میدهد و آن شخص اردوغان بزرگ هست...!!!
    • کرامت الله سلیمی LT ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
      0 0
      روسیه در حال گشودن جبهه جدیدی در امریکای جنوبی می باشد و در حال ارسال تجهیزات نظامی به اقمار خود در امریکای جنوبی می باشد که برای شروع این پروژه نیکاراگوئه در حال همکاری با روسیه می باشد. در اینده ای نزدیک امریکا نیز درگیر جنگ با این کشورها خواهد شد. البته جنگ اوکراین و جنگ های بعدی یک جنگ واقعی نیست بلکه یک پروژه کاملا کنترل شده برای ایجاد قحطی و نابودی بخشی از جمعیت دنیاست. 110 روز عملیات نظامی بی حاصل روسیه نشان داد که روسیه یک ببر کاغذیست و در حد یک کشور افریقایی ظاهر شده است.و اگر بخواهیم واقعی تر بیان کنیم روسیه کشور مستقلی نیست بلکه یک کشور ایجاد شده توسط گلوبالیستهاست که هم در ظاهر نقش رقیب اتمی امریکا را بازی می کند و هم هر موقع گلوبالیستها بخواهند در دنیا بحران ایجاد کنند به روسیه نقشی ظاهری می د هند اما خودشان انطور که مصالح و منافعشان اقتضا کند روسیه را کارگردانی و هدایت می کند. راه مقابله با گلوبالیستها فقط افشای دروعهای انهاست . و اگر بزرگترین دروغ انها یعنی بمب اتمی  فاش شود تضعیف خواهند شدو بحران به سمت کشورهای گلوبالیستی خواهند رفت و از درون فرو می پاشند و انوقت