سقوط یک هواپیمای هسته‌ای آمریکا

یک هواپیمای آمریکایی حاوی مواد هسته ای در ایالت کالفورنیا سقوط کرد.

به گزارش تحریریه، رسانه های آمریکایی نوشتند یک هواپیمای نظامی از نوع نامشخص در ایالت کالیفرنیا در حدود 30 مایلی شمال مرز مکزیک سقوط کرد. به نظر می رسد پنج سرنشین هواپیما کشته شده اند و گفته می شود هواپیما حاوی مقادری مواد هسته ای بوده است.

گزارش‌های اولیه به وجود «مواد هسته‌ای» در هواپیما اشاره می کرد اما اکنون پنتاگون مدعی شد خطر اشاعه مواد رادیو اکتیو وجود ندارد. 

تفنگداران دریایی ایالات متحده هم سقوط یک هوپیما را تائید کرده اند اما هیچ جزئیاتی به طور رسمی تایید نشده است.

ایستگاه های خبری محلی KYMA و KECY بعدازظهر چهارشنبه گزارش دادند که یک هواپیمای نظامی در نزدیکی محله گلمیس چند کیلومتری مرز مکزیک سقوط کرده است. رسانه های محلی تاکید کردند توده ای از دود بر فراز صحرا بلند شده است. این منطقه با علامت «خطر: در حال انجام آموزش نظامی؛ وارد نشوید» مشخص شده بود.

Osprey Down: Marines Shift Story on Controversial Warplane's Safety Record  | WIRED

«مالیک ارنست» خبرنگار سن دیگو در توییتی نوشت که این هواپیما پر از مواد هسته ای با حداقل 5 سرنشین بود. جزئیات بیشتر در مورد مواد هسته ای ارائه نشده است. ارتش اکنون محل را بسته است.

مرکز هوایی ال سنترو اما سپس اعلام کرد برخلاف گزارش‌های اولیه، هیچ ماده هسته‌ای در هواپیما وجود نداشت.

دلیل آنکه نمی توان به این تکذیبیه اعتماد کرد آن است که این بیانیه حتی نوع هواپیمای سقوط کرده را فاش نکرد.

طبق سابقه عملیات های آموزشی در محل، به نظر می رسد هواپیمای سقوط کرده احتمالا از نوع  MV-22B Osprey است که توسط تفنگداران دریایی استفاده می شود.

در چند سال گذشته چند مورد دیگر از سقوط این نوع هواپیما در نقاط مختلف جهان گزارش شده است. یک مورد در ماه مارس گذشته در نروژ و دو مورد سال های 2015 و 2017 در استرالیا و هاوایی نیز اتفاقات مشابهی رخ داد.

پایان/

۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۵
کد خبر: 19667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =