گرانی نجومی قیمت برنج غیرقابل‌دفاع است

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: علت خاصی که بتوان از افزایش فعلی قیمت برنج دفاع کرد وجود ندارد به همین دلیل دولت و وزارت جهاد کشاورزی باید پاسخگوی وضعیت پیش آمده باشند.

به گزارش تحریریه، احد آزادی خواه نماینده مجلس شورای اسلامی، افزایش بی‌رویه قیمت برنج را غیرقابل توجیه خواند و گفت: با وجود اینکه  برنج در داخل تولید می‌شود و وابستگی ما به به واردات این محصول نسبت به سایر کالاها حداقل است افزایش بی‌رویه قیمت آن قابل پذیرش نیست اما قیمت‌ها همچنان رو به افزایش است به همین دلیل کمیسیون کشاورزی هیچ‌گونه دفاعی از این وضعیت قیمت‌ها ندارد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه علت خاصی که بتوان از افزایش قیمت برنج دفاع کرد وجود ندارد به همین دلیل دولت و وزارت جهاد کشاورزی باید پاسخگوی وضعیت پیش آمده باشند، افزود: به‌یقین نمی‌توان قصه پرغصه مافیا را در بازار برنج منکر شد و متاسفانه این افزایش قیمت‌ها به جیب شالی‌کار و کشاورز نمی‌رود و صرفا واسطه‌ها و دلال‌ها از این وضعیت سود می‌برند.

وی بیان کرد: اگرچه کمیسیون کشاورزی به دنبال حذف واسطه‌گری در این حوزه است اما دولت نیز باید به طور جدی به موضوع ورود کرده و هرچه سریع‌تر قیمت برنج را ثابت کند.  

آزادی خواه با تاکید بر اینکه نیاز به واردات برنج غیرقابل انکار است اما کماکان در فصل برداشت واردات این محصول متوقف می‌شود، ادامه داد: باید رشد قیمت برنج در بازار را ناشی از دست‌های پشت پرده و دلال‌بازی دانست به همین دلیل وزارت جهاد کشاورزی و سازمان تعزیرات حکومتی باید این موضوع را مدیریت کنند.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در مجلس شورای اسلامی معتقد است دولت‌ها در طول چند سال گذشته کنترل ساختار بازار و نظام توزیع را رها کرده و دولت جدید نیز هنوز برنامه ویژه‌ای برای کنترل بازار، اصلاح ساختار آن و نظام توزیع ارائه نکرده است.

منبع: خانه ملت

پایان/

۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۵
کد خبر: 19691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 5 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 5
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • بهزاد IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
      0 0
      نماینده عزیز چی گرون نشده شما گیر دادی به برنج برو ببین هزینه تمام شده برای کشاورز چند تمام میشه و کیلویی چند از کشاورز میخرن....همه جا هم صحبت از دلال ها میکنن ولی اخرش همون اش و همون کاسه
    • US ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
      0 1
      یعنی گرانی بقیه کالاها قابل دفاع است؟!!!!!!
    • IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
      0 0
      انبارکردن تابا دستور امریکا مثل روغن به نرخ جدید بفروشن
    • IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      0 0
      سلام الان نمایندگان شمال کشور صدایشان درنمی‌آید چون برای ۸۵ میلیون جمعيت گرانی برنج بر سر سفره مردم ایران به بار اوردند
    • IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      0 0
      هنوز بعدازچهل سال برنج تولید ایرانی تاریخ تولیدومصرف ندارند وپس ازمدتی درخانه به سوسک تبدیل می شوند معلوم نیست این برنج مربوط به چه سالی تولید شده.قیمتش که سر سام اوره