ناتوانی متقاضیان در تامین آورده اولیه طرح نهضت ملی مسکن

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: تامین آورده اولیه طرح نهضت ملی مسکن برای اقشار کم درآمد و جامعه هدف طرح مذکور بسیار دشوار بوده و دولت باید با ارائه تسهیلات مناسب ارزان قیمت، شرایط را برای این اقشار تسهیل کند.

به گزارش تحریریه، رحمت اله فیروزی پوربادی نماینده مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه اقشار کم درآمد توان تامین آورده اولیه مساکن طرح نهضت ملی مسکن را ندارد، گفت: با توجه به اینکه جامعه هدف طرح نهضت ملی مسکن اقشار فاقد مسکن و کم درآمد و آسیب‌پذیر جامعه هستند لذا برای این افراد تامین آورده اولیه بسیار دشوار بوده و آنها را مشکلات بسیار زیادی رو برو کرده است.

نماینده مردم نطنز، بادرود و قمصر با اشاره به اینکه طبق گزارش بانک مسکن تنها یک هشتم متقاضیان نهضت ملی مسکن آورده اولیه خود را پرداخت کردند،  اظهار کرد: دولت باید تدابیری اتخاذ کند که اقشار کم درآمد برای آورده اولیه خود امکان استفاده از تسهیلات با سود و بازپرداخت مناسب داشته باشند.

عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت ساخت واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی در حوزه انتخابیه خود افزود: متاسفانه آن گونه که انتظار می‌رفت، برنامه ساخت 400 واحد مسکونی حمایتی شهرستان‌های نطنز، بادرود و قمصر پیش نرفته و کماکان پس گذشت ماه‌ها برای واحدهای مذکور جانمایی زمین اتفاق نیافته است.

عضو کمیسیون عمران مجلس  ادامه داد: البته در ابتدا زمینی برای واحدهای طرح نهضت ملی مسکن شناسایی شد که به دلیل مشکل فاضلاب با مخالفت مدیریت عالی شهرستان رو برو شد و هم اکنون باید زمین جدیدی جانمایی شود. وزارت راه و شهرسازی و مسئولان استانی باید بیش از پیش به این مهم  توجه کرده و هرچه سریع‌تر نسبت به جانمایی زمین اقدام کنند چرا که متقاضیان با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم کرده و نداشتن سرپناه در گرانی این روزهای بازار اجاره بها مسکن چالش جدی این روزها مردم است.

منبع: خانه ملت

پایان/

۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰
کد خبر: 19694

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 4 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 3
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • د IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
      1 0
      من هم نمیتونم آورده ها را تامین کنم مستاجر هستم کلی اجاره میدهم حقوقم ناچیزه و دخترم کمکم می‌کنه پس انداز هم نمیتونم بکنم قسط وام ودیعه هم دارم میدهم در توانم نیس قبلا شرایط آسان بود بعدا سخت شد این طرح شدنی نیست در ضمن به دولت هم اعتماد ندارم نمیتونم پولم را بخطربندازم
    • حمید AU ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
      0 0
      تسهیلات دادن به جوانان ؛؛؛؛؛ بلی وامدار کردن فرزندان ایران به دولت نه تنها مشکلی را حل نمی کند بلکه جوان فلک زده بدهکار را چنان سرگرم دنیاو گرفتار میکند که به فکر سلامت جسم ،روح و روان و اینده و سرنوشت کشورش نباشد تا غارتگران مملکت با خیالی اسوده تر مشغول باشند ، و از ایندست فواید بسیار
    • ایرانی IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
      0 0
      دیگه تو این مملکت همه چی آرزو شده با همین دست فرمون بریم یکی دو سال دیگه مردم از گشنگی تلف میشن