باور مجلس حمایت از ایران خودرو است

همایش ظرفیت های همکاری شرکت ها و نهادهای دانش بنیان و گروه صنعتی ایران خودرو با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی، معاون وزیر صمت و مدیران صنعتی برگزار شد.

به گزارش تحریریه، رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در این همایش گفت: ایران خودرو باید طوری وارد میدان شود که طبق منویات مقام معظم رهبری، برای رشد و تعالی میان‌بر بزند.

عزت الله اکبری تالارپشتی افزود: دولت و وزارت صمت، دیدگاه مجلس مبنی بر عدم دخالت در امور خودروسازان را قبول دارند و این موضوع را از ابتدای مجلس یازدهم نپذیرفتیم‌، مجلس ایران خودرو را باور دارد دولت نیز باید این شرکت را باور داشته باشد و صرفا به دنبال رفع مشکلات و موانع باشد.

وی با تاکید بر ظرفیت‌های عظیم کشور در بخش خصوصی، قطعه سازی و خودروسازی، اظهار امیدواری کرد، با همکاری هایی که صنعت خودرو و به ویژه ایران خودرو با بخش خصوصی و شرکت های دانش بنیان خواهد داشت، پیشرفت های بزرگی حاصل شود که یقینا در مسیر رضایت مقام معظم رهبری و مردم است.

اکبری تالارپشتی با  بیان این‌که باید از تفکر دولتی، فاصله گرفته و با اتکا به توانمندی‌های خود، طرحی نو دراندازید، تصریح کرد: باید مدیران میانی سازمان را نیز وارد میدان کرد و به آن‌ها مسوولیت داد، امیدواریم روزی مدیرعامل ایران خودرو با مدیران شرکت‌های بزرگ خودروسازی جهان جلسه داشته باشد و در این مسیر باید ابتدا توانمند شد.

وی تصریح کرد: ما در مجلس شورای اسلامی در کنار ایران خودرو هستیم و عدم رضایت مردم خط قرمز ما است و این خودروساز نیز باید در جهت جلب رضایت مردم و مشتریان گام بردارد.

ظرفیت ایران خودرو برای بلوغ دانش‌بنیان‌ها

در ادامه علیرضا منادی، رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، با اشاره به نقش شرکت‌های دانش بنیان در توسعه علم و فناوری در کشور، عنوان کرد: از رشد اقتصادی هشت درصدی که مورد اشاره رهبری است، سهم حدود سه درصدی به بهره‌وری اختصاص دارد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر مجموعه‌های دانش بنیان از ٤٠٠ هزار میلیارد تومان گردش مالی و بیش از ٣٠٠ هزار فرصت اشتغال زایی برخوردارند که با توجه به قوانین خوبی که اخیرا در حمایت از دانش بنیان ها تصویب شده است، ایران خودرو در صورت حمایت دکتر خطیبی، می تواند از این ظرفیت استفاده کند و در این صورت، از نظر رشد فناوری شاهد یک حرکت عظیم خواهیم بود.

منادی گفت: ایران خودرو پرچم‌دار صنعت کشور است و مجلس آمادگی دارد هر مانعی پیش روی پیشرفت این صنعت قرار دارد را رفع کند.

وی تصریح کرد: تولید زنجیره تولید کشور از حوزه آموژش شروع می شود و حاصل آن تولیدی با قیمت پایین و کیفیت بالاست.

در ادامه این همایش، علی خیرالدین، معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز با اشاره به رشد اشتغال دانش‌بنیان‌ها از ۶۵ هزار به ٩٠ هزار فرصت شغلی در یک سال گذشته، گفت: امیدواریم اولین پارک علم و فناوری تخصصی خودرو را با همکاری ایران خودرو در کشور تاسیس کنیم.

وی در ادامه به تشریح برخی برنامه های معاونت فناوری و نوآوری در زمینه اشتغال دانش بنیان و تجاری سازی فناوری مانند گرنت فناوری، دستیار فناوری، پسا دکتری نوآوری و طرح ملی ترویج کارآفرینی پرداخت، افزود: قرار است در مرحله اول طرح ملی ترویج کارآفرینی، ٣٠ هزار دانشجو در دوره های کارآفرینی شرکت کنند.

وی اضافه کرد: معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می تواند با همکاری ایران خودرو در زمینه آموزش و تربیت نیروهای انسانی توانمند برای فعالیت در این شرکت گام بردارد.

گفتنی است، همایش ظرفیت های همکاری شرکت ها و نهادهای دانش بنیان و گروه صنعتی ایران خودرو، تا فردا ٢٣ خرداد در شرکت ساپکو ادامه خواهد داشت.

پایان/

۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰
کد خبر: 19749

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 1 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
      1 0
      آقای نماینده مجلس شورای اسلامی که سینه چاک ایران خودرو هستی. اول اینکه بفرمایید ماشین شخصی مورد استفاده شما چیه. ودر ثانی شما نمایندگان مجلس ۴٠ساله پدر مردم رو بخاطر رضایت مدیران خودرو سازی در آوردید. اگر با خودرو سازان طبق قانون هاي وضع شده خودتون برخورد می کردید. الان اینهمه تلفات ناشی از بی کیفیتی و نقص فنی خودروهای داخلی نداشتیم. وتازه در کل دنیا بدلیل کیفیت خودروهای تولیدی با استانداردهای جهانی سرعتهای مجاز در بزرگراه ها و آزاد راه‌ها رو به افزایش است. اما در کشور ما بدلیل غیر استاندارد وبی کیفیت بودن خودروهای داخلی محدودیت های سرعت در جاده‌ها و.... بیشتر و بیشتر شده وبجای برطرف این مشکلات مردم که ناشی از کوتاهی عدم توجه به قوانین وضع شده خودتون. با خرید و نصب دوربین‌های دیجیتال و.. در خیابان‌ها برای جریمه رانندگانی که باسرعت بعضأ ١٣٠کیلو متر اونم در آزاد راه های خلوت برای خودتون نون دونی درست کردید. واقعأ شما نماینده مردم هستید یا قشر از ما بهترون خودرو ساز. که برای این ارابه های مرگ پول خودروهای استاندارد جهانی وبروز را می گیرند و تازه گریه و زاری می کنند که ما داریم ضرر می دهیم