قرعه کشی خودرو با قوت ادامه دارد

بر اساس اعلام سخنگوی صمت تا پایان سال جاری یا نهایتا اوایل سال آینده قرعه کشی خودرو ادامه خواهد داشت.

به گزارش تحریریه، امید قالیباف، مجری سابق صداوسیما و سخنگوی فعلی وزارت صمت در خصوص توقف عرضه خودرو در بورس کالا عنوان کرد وزارت صمت برای سیاست‌گذاری مناسب در بازار خودرو به یک بستر ویژه نیاز داشت تا تمام عرضه و تقاضا از طریق آن انجام شود. همچنین مردم از وضعیت قرعه کشی‌ها گلایه داشتند و مراجع قانونی نظیر ریاست جمهوری و دادستانی نیز از وزارت صمت خواستند تا روی فرایند قرعه کشی نظارت بیشتری انجام دهد. از این رو سامانه یکپارچه تخصیص خودرو را راه‌اندازی کردیم.

سخنگوی وزارت صمت در ادامه گفته‌های خود بیان کرد برای مسلط شدن بر بازار خودرو و تمام عرضه‌کنندگان امکان عرضه خودرو خارج از سامانه یکپارچه وجود ندارد و در واقع چنین موضوعی به بازار آسیب می‌رساند. به همین دلیل بر اساس مصوبه سران قوا که طبق آن وزارت صمت به عنوان تنظیم کننده بازار تعیین شد، از عرضه خودرو در بورس جلوگیری کردیم.

طبق اعلام سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، همزمان با پایان یافتن مهلت واریز وجه منتخبان نخستین طرح فروش یکپارچه خودروها، (۲۵ خرداد ماه)، این آمادگی وجود دارد که پنج محصول گروه خودروسازی سایپا شامل کوییک S، کوییک R، ساینا S، ساینا و احتمالا شاهین، را بدون فرآیند قرعه کشی و با سامانه یکپارچه عرضه کنیم؛ البته این موضوع بنابر قول سایپا و بسته به میزان ظرفیت باقی مانده از دوره فروش یکپارچه اول دارد.

قالیباف تصریح کرد: اما نکته قابل توجه این است که با توجه به اینکه فشار تقاضا برای برخی خودروها کمتر و برای برخی بیشتر است، آن خودروهایی که متقاضی کمتر دارند، زودتر می‌توان به حذف قرعه‌کشی برسیم و برای خودروهایی که میزان تقاضای بیشتری دارند، قدری دیرتر؛ اما این موضوع بدان معنا نیست که وزارت صمت حذف قرعه‌کشی را دنبال نخواهد کرد. زمان مورد نیاز برای حذف قرعه‌کشی برای خودروهای پرتقاضاتر، بیشتر خواهد بود. حداکثر تا پایان سال جاری یا نهایتا اوایل سال آینده (برای مدل خودروهای بسیار پرطرفدار) می‌توانیم خودروها را بدون قرعه‌کشی عرضه کنیم.    

لازم بذکر است که وزیر صمت سال گذشته وعده داده بود که در سال 1401 دیگر قرعه کشی برگزار نخواهد شد اما این وعده‌ عملی نشد و معلوم نیست که ادعای سخنگوی وزارت صمت نیز عملی شود.

پایان/

۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۰
کد خبر: 19787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 3 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
      0 1
      لعنت به همه ی مسئولان ایشالا همتون توی قطار مشهد - یزد باشید نابود بشید اه