مجلس لرزان یازدهم به جای استیضاح کارت زرد داد!

مجلس لرزان یازدهم که به عاملی برای ادامه سردرگمی دولت سیزدهم تبدیل شده است به وزیر ضعیف کابینه به جای استیضاح کارت زرد داد.

به گزارش تحریریه، مجلس لرزان یازدهم که به علت عدم عمل به وظایف خود به عاملی برای ادامه سردرگمی برخی وزارتخانه های دولت سیزدهم تبدیل شده است به وزیر ضعیف کابینه یعنی سیدرضا فاطمی امین؛ به جای استیضاح، کارت زرد داد. 

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز(سه شنبه 24 خرداد) در جریان بررسی سوال محمد وحیدی نماینده مردم بجنورد از سید رضا فاطمی امین درباره دلیل ضعف عملکرد وزارت صمت در کنترل قیمت کالاها و عدم توانایی در پشتیبانی از صاحبان صنایع و بهره برداران معدن با 91 رأی موافق، 141 رأی مخالف و 10 رأی ممتنع از مجموع 246 نماینده حاضر در صحن از توضیحات وزیر قانع نشدند.

لازم به ذکر است، روح الله عباسپور سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن در تشریح گزارش کمیسیون متبوعش درخصوص سوال از وزیر مربوطه گفت: در اجرای ماده (207) آیین‌نامه داخلی مجلس، سؤال فوق‌ در جلسه رسمی دوشنبه مورخ  04/11/1400 ‌کمیسیون با حضور نمایندگان محترم عضو کمیسیون، نماینده محترم سؤال‌کننده و وزیر محترم مطرح‌ و پس از استماع اظهارات طرفین و نظر به عدم اقناع نماینده سؤال کننده از پاسخ های ارائه شده  وزیر، کمیسیون قلمرو سؤال را ملی تشخیص داده  و مستند به بند (3) ماده (207) آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، گزارش سؤال جهت اعلام وصول در اولین جلسه علنی ارسال می‌گردد.

درباره بدفهمی مجلس از ماجرای سومدیریت در وزارت صمت به دلیل عملکرد سیدرضا فاطمی امین ذکر این نکات الزامی است:

  1. کنترل قیمت ها به طور خود به خود بی معنی است و باید تورم را کنترل کرد و کنترل تورم هم در محدوده اختیارات رئیس کل بانک مرکزی است و نه وزیر صمت.
  2. وزیر صمت با اتخاذ تصمیمات غلط باعث جلوگیری از نوسازی معادن کشور شده و راه را بر واردات ماشین آلات مناسب با بخشنامه پرانی مسدود کرده است. 
  3. در بازار خودرو به دلیل عدم اصلاح قیمت کارخانه، ایران خودرو و سایپا ناگزیر از کاهش شدید عرضه در مدل بد قیمتگذاری شده؛ شده اند که این مساله از طرف سوال کنندگان فهم نشده و به آن پرداخته نشده است و حتی اکثر نمایندگان مجلس مخالف افزایش قیمت کارخانه هستند و در عمل سیاست وزیر را تایید می کنند. با ادامه قیمتگذاری خودرو زیر قیمت تمام شده؛ افزایش عرضه و کاهش قیمت بازار نمی تواند اتفاق بیافتد و نخواهد افتاد. پس چرا نمایندگان به وی کارت زرد داده اند؟
  4. فاطمی امین با رفتار غیرقانونی در متوقف ساختن عرضه خودرو در بورس کالا(با دستور منوچهر منطقی) جلوی شفافیت ایستاده و به رانت ادامه داده و منافع جریان رانتی را به پیش برده است که در مسائل نمایندگان مورد بحث جدی قرار نگرفت. 
  5. فرمان 8 ماده ای رئیس جمهور 90 روز تعیین شده را رد کرده و بلاتکلیف مانده است و وزیر صمت و معاون حمل و نقل وی به امروز و فردا کردن مشغول شده اند. آیا این سرپیچی روشنف باید با کارت زرد مواجه شود و یا استیضاح؟

سال اول دولت سیزدهم در وزارت صمت با بی عملی و بدعملی وزیر صمت و تیم کارنابلد مدیریتی وی سپری می شود و دولت بهترین زمان را برای اثبات خود به مردم و احیای سرمایه اجتماعی از دست داد که در این فرصت سوزی؛ نمایندگان مجلس هم شریک هستند. 

پایان/

۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۵
کد خبر: 19793

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
      0 0
      هرچی بلا سرمون میاد به خاطر شما مسیولین مردمی است که سواد هیچی رو ندارید