قدیمی ترین مرورگر اینترنت به تاریخ پیوست

مرورگر اینترنت اکسپلورر پس از ۲۷ سال به کار خود پایان داد.

به گزارش تحریریه، به نقل از یورونیوز، نزدیک به یکسال پیش بود که مایکروسافت اعلام کرد که در تاریخ ۱۵ ژوئن ۲۰۲۲ (۲۵ خرداد ۱۴۰۱) به پشتیبانی خود از مرورگر اینترنت اکسپلورر  پایان خواهد داد.

 امروز همان تاریخی است که مایکروسافت وعده اش را داده بود و بر طبق آن به خدمت حدود ۲۷ ساله این مرورگر خاتمه می‌دهد.

بنا به اعلام مایکروسافت از امروز کاربران دیگر قادر به استفاده از این مرورگر نخواهند بود و زمانی که بخواهند از اینترنت اکسپلورر ۱۱ استفاده کنند، به صورت خودکار مرورگر اج کرومیوم مایکروسافت بازخواهد شد.

البته برخی از نسخه های خاص و خیلی قدیمی ویندوز که محبوبیت چندانی هم بین کاربران ندارند، کماکان از اینترنت اکسپلورر پشتیبانی خواهند کرد.مایکروسافت اما در برابر نگرانی برخی از کسب و کارهایی که برای دسترسی به خدمات و برخی از قابلیت های تعدادی ازسازمان ها هنوز الزام دارند که از این مرورگر قدیمی استفاده کنند، راه حلی ارائه کرده است:

در مرورگر جدید اج، حالت اینترنت اکسپلورر قرار گرفته شده است تا کاربران بتوانند از سرویس هایی که با این مرورگر سازگاری دارند استفاده کنند. این حالت تا سال ۲۰۲۹ مورد حمایت وپشتیبانی خواهد بود. برای استفاده ازاین قابلیت کاربران باید به مسیر edge://settings/defaultbrowser بروند و گزینه Allow sites to be reloaded in Internet Explorer را فعال کنند و حالا کافیست مرورگر را بسته و دوباره بازکنند.

برای نزدیک به یک دهه مرورگر IE حاکم مطلق دنیای مرورگرها بود اما در یک دهه اخیر و در پی بروزمشکلاتی پیرامون این مرورگر، گوگل کروم توانست اکسپلورر را به حاشیه براند و خود قدرت بلامنازع و بی رقیب مرورگرها شود، موضوعی که مورد رضایت تیم مایکروسافت نبود و آنها را مصمم به بازپس گیری بازار کرد.

مایکروسافت اکنون و با ارایه این مرورگر که مبتنی بر کرومیوم است و از ویژگی‌های تقریبا مشابه با گوگل کروم بهره می‌برد، امیدوار است که بازگشتی شکوهمند ومقتدرانه به دوران پیشین و پرافتخار خود داشته باشد.

پایان/

۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۵
کد خبر: 19822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 9 =