آغاز فصل جدیدی از مناسبات اقتصادی ایران و هند

معاون اقتصادی وزیر خارجه کشورمان در سفر به هند، ضمن انجام ملاقاتهای متعدد با مسئولان ارشد اقتصادی این کشور و بررسی برخی موانع و چالش های موجود در همکاری‌های اقتصادی، راهکارهای توسعه روابط و زمینه‌های همکاری میان دو کشور و شرکتهای بخش خصوصی را مورد ارزیابی قرار داد.

به گزارش تحریریه، به نقل از وزارت خارجه، به فاصله چند روز پس از سفر دکتر امیرعبداللهیان، وزیر خارجه کشورمان به هند و انجام دیدارهای رسمی و مردمی در سه شهر دهلی نو، بمبئی و حیدرآباد، از دوشنبه هفته جاری یک هیات عالی رتبه رسمی اقتصادی از کشورمان با هدف پیگیری گفتگوها و پیشبرد دستور کار روابط دو کشور با تاکید بر بخش های اقتصادی و تجاری، عازم هند گردید.

دکتر مهدی صفری؛ معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر خارجه ایران که به دعوت طرف هندی در راس هیاتی بلندپایه از مسئولان ارشد و مدیران نهادهای اقتصادی کشورمان وارد دهلی نو شد، طی سفر دو روزه با برخی وزرا، معاونین و مسئولان دستگاه‌های مهم اقتصادی هند و نیز شرکتهای فعال در زمینه‌های اقتصادی، تجاری، فناوری، ترابری، صنعتی، انرژی و ... دیدار و گفتگو نمود.

رئیس سازمان حفظ نباتات کشورمان، معاون سازمان بنادر و کشتیرانی، معاون اقتصادی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری، سرپرست سازمان منطقه آزاد چابهار، مدیر سرمایه گذاری و دارایی‌های خارجی بانک پاسارگاد، و مدیر اجرایی شرکت فناوری بانکی "رانک" از دیگر اعضای این هیات بودند.

پایان/

۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۵
کد خبر: 19829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =