اعلام آمادگی سازمان ملل متحد برای کمک به ایران در حل مشکل گرد و غبار و خشکسالی

دفتر توسعه ملل متحد برای کمک به ایران در حل مشکل گرد و غبار و خشکسالی اعلام آمادگی کرد.

به گزارش تحریریه، به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، نماینده دفتر توسعه ملل متحد امروز پنجشنبه در آیین بزرگداشت روز جهانی مقابله با بیابان‌زایی در محل سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور ضمن بیان این مطلب گفت: خشکسالی و بیابانزایی هیچ مرزی نمی‌شناسد و این مشکل هر سال در جهان حادتر می‌شود.

کلودیا ویداس افزود: خشکسالی و بیابانزایی تاثیرات زیادی بر جوامع و اقتصاد و به ویژه بر روی همکاری‌های مردم محلی در مناطق مختلف، مهاجرت و قحطی آب و مواد غذایی دارد.

وی اظهار داشت: در این شرایط، مدیریت ضعیف منابع آبی نیز بر روی زندگی ۳.۲ میلیارد نفر از جمعیت جهان تاثیر می‌گذارد.

ویداس اضافه کرد: ایران نیز به دلیل نزدیکی به خط استوا از خشکسالی، بیابانزایی و گرد و غبار بسیار تاثیرپذیر است و از این رو نهادهای مختلف از جمله سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری این کشور، سال‌هاست که در این حوزه‌ها فعالیت می‌کند و با ما همکاری خوبی داشته است.

وی از اقدامات ایران در حوزه منابع طبیعی و محیط زیست قدردانی کرد و گفت: در شرایط سختی که ایران به لحاظ تحریم‌ها و حتی شیوع کرونا دارد‏، با این حال اقدامات زیادی برای مقابله با بیابان‌زایی و کاهش آثار بلایای طبیعی و مدیریت منابع طبیعی داشته است.

نماینده دفتر توسعه ملل متحد، نقش آموزش در کاهش تاثیرات اقلیمی و عوامل انسانی بر محیط زیست و منابع طبیعی را کلیدی خواند و تصریح کرد: آموزش به کودکان و جوانان می‌تواند بسیار آگاه‌بخش در مسایل زیست محیطی باشد .

وی در عین حال بر سرمایه‌گذاری و هماهنگی برای مقابله با خشکسالی و بیابانزایی تاکید کرد و گفت: مدیریت دولتی به برنامه‌ها در حوزه محیط زیست نباید نگاه هزینه‌ای داشته باشد بلکه باید به آن به عنوان‌ سرمایه‌گذاری نگاه کرد.

ویداس ادامه داد: بخش کشاورزی باید به این موضوع توجه کند که چطور می‌تواند مصرف آب را در این حوزه بهینه و در عین حال اقتصاد و معیشت مردم را بهتر کند.

وی نقش دیپلماسی برای مقابله با گرد و غبار را مهم خواند و تصریح کرد: ایران در منطقه‌ای واقع شده که همسایگانش مسایل مختلفی دارند و ظرفیت آموزشی که در این کشور وجود دارد می‌تواند به آگاهی‌بخشی در حوزه محیط زیست کمک کند.

نماینده دفتر توسعه ملل متحد در عین حال اظهار داشت: این دفتر آمادگی کمک به ایران برای مقابله با گرد وغبار و خشکسالی را دارد.

پایان/

۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۵
کد خبر: 19854

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 10 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 4
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
      1 2
      ایران بیچاره این مشکل را نمیتونه خودش حل کنه
    • IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
      0 0
      از داخل کشور باید شروع کرد. چرا باید افرادی به خود اجازه دهند که زمینهای زراعی را قطعه قطعه کنند وبه صورت باغچه ۵۰۰ متری تقسیم کنند وچاههای در باغچه ها حفر کرده وآب های زیر زمین را جهت استخر استفاده کنند. واین کار هر هفته ادامه داشته باشد. واقعا چرا؟؟؟
    • حامد IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
      0 0
      احتمالا یک گروه ازجاسوس هاشون میان بیابونای ایرانوبررسی کنن
    • ناشناس1 IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
      0 0
      نظر خوبیه ولی اجرا مشکل داره اولا سازمان ملل حتی برای کرونا حرکت مفید بزرگ تو ایران نداشت ایران درخواست وام کرد جلوش گرفته شد واکسن هم کلی دردسر داشت پس کمک مالی سازمان ملل اولا مشکل داره بعد میریم کمک عملی که به تحقیق و طراحی برمی گرده در تحقیق معمولا ما بجای کمک کننده جاسوس میگیریم تا ضربه بیشتر بزنن در طراحی و اجرا هم که مشکلات داخلی معمولا کار رو چند یالی عقب میاندازه پس برای انجام کاری یک 10 سالی حداقل ما تو ایران باید صبر کنیم تا نتیجه ای بگیریم.