تحریم تازه روسیه علیه کشورهای غیردوست

روسیه به صراحت اعلام کرده است که محصولات کشاورزی را فقط به کشورهای دوست صادر می کند.

به گزارش تحریریه، وزارت کشاورزی می گوید که منابع غذایی حیاتی خود را تنها در اختیار کشورهای دوستی قرار می دهد که بیشتر به آن نیاز دارند.

تارنمای شبکه «راشا تودی» نوشت، «دیمیتری پاتروشف» وزیر کشاورزی روسیه روز پنجشنبه اعلام کرد که برداشت غلات این کشور در سال جاری به ۱۳۰ میلیون تن بالغ می شود که این مقدار برای تامین نیازهای داخلی و اطمینان از صادرات و رفع نیاز بازارجهانی کافی خواهد بود.

وی در حاشیه مجمع بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ (SPIEF) به چالش های متعددی از جمله شکسته شدن زنجیره تامین و مشکلات در محاسبات مالی اشاره کرد.

پاتروشف عنوان داشت که روسیه باید بر این موانع فائق بیاید و غذا را به کشورهایی که بیشتر به آن نیاز دارند ارائه کند.

او به خبرنگاران گفت: محصولات کشاورزی ما به بازارهای خارجی صادر می شوند اما فقط به کشورهایی صادر می شوند که با ما دوست هستند و مانع و مشکلی برای ما ایجاد نمی کنند.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه هم در ماه گذشته گفته بود که روسیه انتظار دارد محصول غلات کشورش در سال جاری از نظر حجم برداشت با رقم بی سابقه ای روبرو شود. وی با بیان اینکه تعدادی از کشورها با خطر قحطی مواجه هستند، تاکید کرد که تقصیر اصلی این وضعیت کاملا متوجه «نخبگان غربی» است.

مدتی است که بحران غلات در سراسر جهان احساس می شود و باعث شده است که قیمت گندم طی دو ماه گذشته به بالاترین حد خود برسد. بازار جهانی مواد غذایی که قبلاً تحت تأثیر آب و هوا و همه‌گیری کووید قرار گرفته بود، به دلیل درگیری روسیه و اوکراین و تحریم‌های غرب علیه مسکو تحت تاثیر ضربه سخت دیگری قرار گرفت. این امر باعث فراگیرشدن ترس از ناامنی و بحران غذایی و تشدید گرسنگی جهانی شده است.

پایان/

۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
کد خبر: 19855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 10 =