ثروتمندان کدام کشور را برای مهاجرت انتخاب می کنند؟

موسسه شهروند جهانی مهمترین مقاصد مهاجرتی ثروتمندان جهان در سال ۲۰۲۲ را بررسی کرده است.

به گزارش تحریریه، طبق ارزیابی موسسه Henley Global Citizens Report پیش‌بینی می‌شود که در طول سال ۲۰۲۲ حدود ۸۸ هزار میلیونر به کشور جدیدی مهاجرت می کنند.

این که میلیونرها به کدام کشورها نقل مکان می کنند و از کجا می آیند، در گزارش موسسه فوق بررسی شده است.  

نمودار مهاجرت افراد دارای ثروت خالص بالا (HNWI) - افرادی با دارایی خالص بیش از ۱ میلیون دلار - نشان می دهد که افراد ثروتمند از کجا فرار می کنند یا آنکه به کجا پناه می برند.

تکرار دوباره دوران مهاجرت میلیونرها

قبل از بررسی داده های خاص کشوری، جا دارد که یک گام به عقب برداریم و به روند کلی مهاجرت میلیونرها نگاهی بیندازیم، و اوضاع در سال جاری را با قبل مقایسه کنیم.

سال ۲۰۲۰ زمان کاهش شدید تعداد مهاجران میلیونر بود، زیرا قرنطینه های ناشی از بیماری همه گیر مردم را از ترک کشورهای خود و گاهی اوقات حتی از خانه هایشان باز می داشت.

اما با کاهش محدودیت ها و بازگشایی مجدد مرزهای کشورها، مهاجرت میلیونرها بار دیگر شروع به افزایش می کند:

میلیونرها کدام کشورها را ترک می‌کنند؟

دلایل زیادی وجود دارد که چرا افراد ثروتمند مهاجرت می کنند؛ فرار از درگیری یکی از آنهاست. به همین دلیل جای تعجب نیست که روسیه و اوکراین تا پایان سال ۲۰۲۲ شاهد بزرگترین آمار مهاجرت باشند.

۱۰ کشور جذاب برای مهاجران ثروتمند در جدول زیر آمده است.

در حالی که انتظار می‌ رود روسیه در سال ۲۰۲۲  شاهد خروج ۱۵۰۰۰ میلیونر خود باشد، پیش‌بینی می‌شود که اوکراین بیشترین ضرر را از نظر درصدی تجربه کند زیرا حدود ۴۲ درصد از افراد ثروتمند آن (براساس شاخصی که در بخش بالا توضیح داده شد) ممکن است تا پایان سال ۲۰۲۲ این کشور را ترک کنند.

چین همچنین ممکن است با پیش بینی مهاجرت ۱۰ هزار ثروتمند زیان بزرگی را متحمل شود.

به گفته «اندرو آمولز» رئیس بخش تحقیقات موسسه « New World Wealth» از آنجایی که رشد عمومی ثروت در چین کاهش یافته است، این می تواند آسیب بیشتری برای پکن نسبت به سال های گذشته داشته باشد.

ثروتمندان به کجا مهاجرت می کنند؟

امارات متحده عربی (امارات متحده عربی) با جذب  ۴۰۰۰ فرد ثروتمند تا پایان سال ۲۰۲۲، به عنوان یک آهنربا برای میلیونرها عمل خواهد کرد. این هجوم افراد ثروتمند تا حدودی به دلیل سیاست های مهاجرتی منعطف این کشور است که به طور ویژه برای جذب افراد دارای ثروت شخصی یا دارنده استعدادها طراحی شده است.

۱۰ کشور اصلی میزبان مهاجر در جدول زیر آمده است.

استرالیا نیز در ادامه روند سال های قبل خود به جذب ثروتمندان ادامه می دهد و پس از امارات در رتبه دوم قرار می گیرد.

طبق بررسی New World Wealth در دو دهه اخیر حدود ۸۰ هزار میلیونر به این کشور مهاجرت کرده اند. دلایلی همچون هزینه های پایین مراقبت های بهداشتی، فقدان مالیات بر ارث و به طور کلی اقتصاد مرفه استرالیا به عاملی برای جذب نخبگان مالی و فکری تبدیل شده است.

پایان/

۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۱
کد خبر: 19869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 7 =