واردات خوراک دام خطرناک و 30 درصد گرانتر!

واردات خوراک دام و مواد غذایی خطرناک و 30 درصد گرانتر! بدون هیچ مبنای عقلی و اقتصادی همچنان در حال انجام است.

به گزارش تحریریه، واردات مواد غذایی خطرناک به عنوان نهاده دامی و 30 درصد گرانتر از نمونه های سالم در بازارهای جهانی! مانند سال های گذشته بدون هیچ مبنای عقلی و اقتصادی همچنان در حال انجام است و نهادهای نظارتی در حال تماشای اتفاقات هستند.

داده های میدانی نشان می دهد که ذرت تراریخته(GMO) برزیلی 30 درصد گرانتر از ذرت روسی که طبیعی بوده و دستکاری ژنتیکی نشده است، خریداری شده و وارد کشور می شود، اما میز بازار تحریریه هنوز نتوانسته است دلیل این گران خریدن 30 درصدی را مشخص نماید. 

هنوز مشخص نشده است که آیا برزیلی ها ذرت را با قیمت هر تن 440 دلار به ایرانی ها می فروشند که در برابر ذرت طبیعی روسی با قیمت 330 دلار اختلاف زیادی را نشان می دهد، و یا اینکه مانند مرغ های وارداتی که در برزیل 80 سنت قیمت داشت و در داخل گفته می شد 2 دلار خریداری شده است! شاهد یک فساد جدید هستیم.

جهاد کشاورزی که با وزیر کنونی از یک نهاد حاکمیتی و ضدفساد به دکان مرغ فروشی، سیب زمینی فروشی و گران خریدن های عجیب تبدیل شده است، قیمت ذرت را در مبادی ورودی کشور 12 هزار تومان؛ یعنی 500 دلار در هر تن؛ قیمتگذاری کرد که با عدم تقاضا به 11 هزار و 300 تومان کاهش یافت؛ درحالیکه با خرید ذرت روسی این رقم به 9 هزار تومان می رسد و بر قیمت مرغ، گاو، ماهی و لبنیات مستقیم دارد. 

تنها تفاوت ذرت طبیعی روسی با ذرت تراریخته برزیلی در 10 درصد پروتئین آن است که باتوجه به اختلاف قیمت 30 درصدی و زیان محصولات تراریخته برای سلامت انسان و حیوان اهمیتی ندارد و باعث اولویت یافتن آن برای خرید نمی شود. 

در سال های اخیر نهادهای امنیتی و پدافند غیرعامل کشور جلوی واردات مواد غذایی نهایی تراریخته را گرفته اند، اما هنوز حفره هایی وجود دارد که باید با آنها مقابله شود. عجیب اینکه شرکت ها و هلدینگ های دولتی و حاکمیتی فعال در دام و طیور هم از نهاده های دامی خطرناک تراریخته استفاده می کنند. 

پایان/

۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۵
کد خبر: 19879

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 16 =