دو مزدور آمریکایی در انتظار اعدام

برای دو کهنه سرباز آمریکایی که در دونباس دستگیر شدند ممکن است مجازات اعدام درنظر گرفته شود.

به گزارش تحریریه، «الکساندر دروکه» و «اندی هوین» یک روز پس از گزارش روزنامه «دیلی تلگراف» مبنی بر اسیر شدن شان، از یک بازداشتگاه در جمهوری خلق دونباس با «راشا تودی» صحبت کردند. روزنامه فوق آن ها را اولین شهروندان آمریکایی توصیف کرد که هنگام جنگ برای اوکراین دستگیر شدند.

واشنگتن قول داده است که بازگشت آنها را تضمین می کند.

این دو کهنه سرباز پیش از این در ارتش ایالات متحده در عراق هم خدمت کرده بودند. هوین در واحد پشتیبانی تفنگداران دریایی در اوکیناوا، ژاپن خدمت می کرد. آن ها می گویند هفته گذشته تنها چند ساعت پس از اعزام به خط مقدم در نزدیکی خارکف دستگیر شدند.

دو کهنه سرباز آمریکایی ارتش اوکراین را به نبود سازماندهی و بی کفایتی متهم کرده اند. آن دو می گویند با عقب نشینی نیروهای اوکراینی، آن ها هم فرار کردند و در حالی که خودروهای روسی و گشت‌ های پیاده روسی در حال عبور بودند در یک سنگر جنگی پنهان شدند.

دروکه به صورت تلویحی از دخالت مشتقیم آمریکا در جنگ پرده برداشت و گفت: در ابتدا قرار بود با هواپیماهای بدون سرنشین شناسایی انجام شود، اما زمانی که به محل رسیدیم، نبرد در جریان بود و برنامه‌ های ما تغییر کرد و من و یک هم تیمی‌ام در جنگل رها شدیم.

در حال حاضر جنگ در اوکراین برای خارجی ها بسیار خطرناک است. هفته گذشته، جمهوری خلق دونتسک که متحد روسیه است، سه جنگجوی خارجی از جمله دو شهروند انگلیسی را که در جریان نبرد ماریوپل اسیر شده بودند، به اعدام محکوم کرد.

دادگاه عالی این جمهوری رای داد که آن ها مزدور خارجی بودند و بنابراین امتیازاتی را که اسیران جنگی معمولی طبق قوانین بین المللی از آن برخوردار می شوند، به آن سه اعطا نکرد.

دروکه مدعی شد در سال 2014 ارتش آمریکا را ترک کرد و در ابتدا بدون داشتن برنامه مشخصی، راهی اوکراین شد. او می گوید قصد داشت برای انجام کارهای بشردوستانه به لهستان برود با این وجود تجهیزات نظامی به همراه آورده بود.

 وی می گوید پوشش خبری رسانه های غربی وی را فریب داده است و به همین دلیل دیگر به آن ها اعتماد ندارد. دروکه معتقد است جنگ اوکراین به گونه‌ ای به تصویر کشیده می‌ شود که برای کهنه سربازان جذابیت داشته باشد.

هوین دیگر فرد دستگیر شده هم گفت در آوریل به اوکراین سفر کرده و با یک کشیش لهستانی که بر امور بشردوستانه نظارت می کرد تماس گرفت، اما به سرعت با لژیون بین المللی اوکراین ارتباطش برقرار و وارد جبهه جنگ شد اما به دلیل فساد و بی نظمی در صفوف ارتش اوکرانی به سرعت تنها ماند.

او گفت: فرماندهان اوکراینی بسیار فاسد بودند و نیروها بسیار ناآماده تجهیز شدند.

پایان/

۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 19890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 5 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • تنها IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
      1 0
      خبرگزاری روس بازی کلمات جمهوری دونتسک عملیات ویژه یا مزدور درصورتی که شوروی حمله کرده به اوکراین مثل زمان قاجار خودمون قاجار ضعيف نبود بلکه شوروی قوی بود