بدهکار مالیاتی به دو سال حبس تعزیزی محکوم شد

با پیگیری قضایی سازمان امور مالیاتی کشور، فردی که بدهی مالیاتی قطعی معوق به میزان 600 میلیارد تومان داشت، مجرم مالیاتی شناخته شد و به دو سال حبس تعزیزی محکوم شد.

به گزارش تحریریه، به نقل از سازمان امورمالیاتی کشور، حسین تاجمیر ریاحی، مدیر کل دفتر حقوقی و قراردادهای سازمان امور مالیاتی کشور اظهار داشت: سازمان امور مالیاتی کشور در سال 1400 و بر اساس سیاست های جدید سازمان، علیه برخی اشخاص حقوقی که با نحوه فعالیت خود موجبات فرار مالیاتی خود و دیگران و همچنین معوق ماندن وصول مالیات را فراهم نموده اند، اقدام به طرح شکایت در مراجع قضایی نموده است.

وی با اشاره به یکی از پرونده های بزرگ فرار مالیاتی که با پیگیری های حقوقی و قضایی مستمر نهایتا منجر به صدور دادنامه محکومیت و رای مجازات کیفری شد، گفت: با مکاتبه اداره کل امور مالیاتی جنوب استان تهران، احدی از مودیان مالیاتی با فعالیت گسترده اقتصادی و بدهی مالیاتی قطعی معوق نزدیک به 600 میلیارد تومان معرفی گردید که علیرغم استفاده از تمامی ظرفیت ها از جمله واحد اجرائیات، امکان وصول مالیات فراهم نشده بود.

مدیر کل دفتر حقوقی و قراردادهای سازمان امور مالیاتی کشور افزود: پیگیری قضایی سازمان در نهایت منجر به صدور رای دادگاه کیفری مبنی بر دو سال حبس تعزیری مجرم مالیاتی شد.

تاجمیر ریاحی افزود: دفتر حقوقی و قراردادهای سازمان امور مالیاتی کشور برای این پرونده شکوائیه ای در دادسرای عمومی انقلاب ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی طرح و با بیان عناوین اتهامی از اقدامات مشارالیه که به انحاء مختلف و شیوه های متعدد اقدام به فرار مالیاتی کرده بود، موفق به دریافت دادنامه محکومیت به استناد ماده 274 قانون مالیات مستقیم به میزان 2 سال حبس تعزیری شد.

وی تصریح کرد با اشخاصی که با ارتکاب جرایم مالیاتی تلاش می نمایند از پرداخت مالیات خودداری نمایند برخورد خواهد شد.

پایان/

۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۵
کد خبر: 19901

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 4 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • حسین IR ۰۵:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
      1 0
      نکنه اسمش رو بیارید با آبرو خودش و خانواده بی گناهش بازی بشه خدای نکرده
    • IR ۰۸:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
      0 0
      نطر بدون اثر چه فایده دارد