فعلا منتظر پایان جنگ اوکراین نباشید

به گفته دبیرکل «ناتو» جنگ در اوکراین ممکن است سال‌ها طول بکشد.

به گزاش تحریریه، به نقل از ایندیپندنت، ینس استولتنبرگ، دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، در گفت‌وگو با یک نشریه آلمانی گفت ما باید خودمان را با این واقعیت آماده کنیم که جنگ در اوکراین ممکن است سال‌ها طول بکشد، اما این موضوع نباید موجب شود دست از حمایت‌های خود از اوکراینی‌ها برداریم.

خبرگزاری رویترز بامداد یک‌شنبه ۲۹ خردادماه در گزارشی به‌نقل از صحبت‌های دبیرکل‌ «ناتو»، با نشریه آلمانی‌زبان «بیلد»، نوشت ما باید از اوکراینی‌ها در برابر تهاجم روسیه دفاع کنیم، حتی اگر هزینه چنین حمایتی بالا باشد. به‌گفته دبیرکل‌ «ناتو»، فقط هم هزینه‌های مشخصا «نظامی» مد نظر نیست، هزینه‌های بالای مواد غذایی و انرژی را هم باید بپردازیم.

دبیرکل «ناتو» در بخش دیگری از صحبت‌های خود با نشریه آلمانی‌ «بیلد» گفت اگر کمک‌های نظامی به ارتش و نیروهای اوکراینی افزایش یابد و تسلیحات پیشرفته‌تری در اختیار اوکراینی‌ها قرار گیرد، این امکان وجود دارد که منطقه «دونباس» از کنترل نیروهای روسیه خارج شود.

نشست سران کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی قرار است اواخر همین ماه میلادی جاری در مادرید، پایتخت اسپانیا، برگزار شود.

استولتنبرگ در اوایل هفته گذشته در اظهارنظر دیگری گفت انتظار می‌رود اعضای «ناتو» در نشست مادرید با یک بسته کمک‌های نظامی تازه به کی‌یف موافقت کنند.

به گفته دبیرکل «ناتو»، این بسته از کمک‌های نظامی به نیروهای اوکراینی کمک می‌کند تا تجهیزات نظامی قدیمی دوران شوروی خود را با تجهیزات جدیدتر و استاندارد اعضای «ناتو» جایگزین کنند.

گفته‌های دبیرکل «ناتو» در حالی مطرح می‌شود که جنگ در مناطق شرقی اوکراین کماکان در جریان است و روز شنبه نیروهای روسیه چندین منطقه را در شرق اوکراین گلوله‌باران کردند.

طی هفته گذشته، سران پنج کشور اروپایی از جمله، امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه، اولاف شولتس، صدراعظم آلمان و بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا، در سفر به کی‌یف بر ادامه حمایت‌های اروپا از دولت و مردم اوکراین در برابر تهاجم روسیه تاکید کردند.

سران کشورهای اروپای گفتند این حمایت‌ها تا زمان پیروزی اوکراین بر روسیه ادامه خواهد داشت.

خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت نخست‌وزیر بریتانیا در سفر روز جمعه خود به کی‌یف به مقام‌های اوکراینی پیشنهاد داد تا ارتش بریتانیا یک برنامه مستمر آموزشی نظامی برای نیروهای اوکراینی برگزار کند.

دفتر نخست‌وزیری بریتانیا روز جمعه اعلام کرد ارتش این کشور می‌تواند در هر چهار ماه، ۱۰هزار تن از نیروهای نظامی اوکراینی را آموزش دهد.

پایان/

۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۵
کد خبر: 19907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 5 =